Ar "Smart-ID" EDS varēja pieslēgties arī iepriekš, taču līdz šim tas notika, izmantojot vienotās pieteikšanās moduli "Latvija.lv". Tas varēja radīt grūtības pieslēgties sistēmai gadījumos, kad EDS centās vienlaicīgi pieslēgties īpaši liels lietotāju skaits. Taču turpmāk pieslēgšanās EDS, izmantojot "Smart-ID", notiks nepastarpināti un to neietekmēs citu valsts informācijas sistēmu darbība un to iespējamās tehniskās problēmas, skaidroja VID pārstāvji.
Pieslēgšanās EDS ar "Smart-ID" notiek tāpat kā, piemēram, pieslēdzoties internetbankai - EDS sākumlapā jāuzklikšķina uz ikonas "Smart-ID", jāievada personas kods un pēc tam - PIN 1 kods, kas uzrādās viedtālrunī.
Rēķinoties, ka cilvēku paradumi mēdz būt dažādi un ne visi izmanto "Smart-ID", arī turpmāk varēs izmantot jau ierastos autentifikācijas līdzekļus, lai pieslēgtos VID EDS, proti, internetbanku, elektronisko identifikācijas karti (eID) vai drošu elektronisko parakstu ("eParaksts" un "eParaksts mobile").
VID EDS privātpersonas un uzņēmumi var iesniegt nodokļu un informatīvās deklarācijas, VID adresētus iesniegumus, kā arī saņemt atbildes uz dažādiem jautājumiem nodokļu un muitas jomā. Papildus dokumentu iesniegšanai EDS pieejami arī dažādi tiešsaistes pakalpojumi - elektroniskā algas nodokļa grāmatiņa, izziņas publiskajiem iepirkumiem un dažāda veida pārskati ar VID rīcībā esošajiem datiem, piemēram, informāciju par nodokļu nomaksas stāvokli.
Šobrīd 99,1% no VID pakalpojumiem ir pieejami elektroniski, izmantojot EDS vai ar to saistīto Elektronisko muitas datu apstrādes sistēmu (EMDAS) muitas saistību izpildei un pakalpojumu saņemšanai.