"Uzņēmuma mārketinga un biļešu pārdošanas stratēģijai ir jāatbilst nacionālā pārvadātāja statusam un atbildībai," uzsver A.Ronis.
Satiksmes ministrs atsaucis no uzņēmuma padomes Satiksmes ministrijas pārstāvi Kasparu Briškenu, kurš nav pienācīgā līmenī kontrolējis uzņēmuma darbu, lai nepieļautu, ka Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas.
Satiksmes ministrs A.Ronis ir pieprasījis skaidrojumus no uzņēmuma par faktu, ka 19.februārī tika piedāvātas īpašas atlaides uz lidojumiem 23.februārī, to saistot, ka šī diena visā Austrumeiropā tiek svinēta kā Vīriešu diena.
Pēc satiksmes ministra izplatītā paziņojuma par ministrijas pārstāvja atsaukšanu no lidsabiedrības airBaltic padomes, K.Briškens paudis neizpratni. "Padome uzrauga uzņēmuma stratēģiskā līmeņa pārvaldību, nevis izvērtē operatīvā līmeņa darbības, tai skaitā īstermiņa mārketinga aktivitātes," skaidroja K.Briškens.
Viņš norādīja, ka padomes atbildību nosaka gan Komerclikums, gan lielākā akcionāra – valsts noteiktie darba uzdevumi: potenciālo nacionālās lidsabiedrības airBaltic stratēģisko investoru meklēšana, aviokompānijas flotes atjaunošana, saiknes starp lidsabiedrību un tās kapitāldaļu turētāju nodrošināšana, kā arī aktīvākas lidsabiedrības sadarbības ar VAS Starptautiskā lidosta Rīga veicināšana un valsts stratēģisko interešu koordinētāka pārstāvniecība aviācijas nozarē.
Lai arī K.Briškens sacīja, ka 23. februāra izmantošana klientu piesaistīšanai nav bijusi cienīga Latvijas nacionālās lidsabiedrības marketinga aktivitāte, viņš norādīja, ka par šādām lietām lemj uzņēmuma valde un, visticamāk, tai ir jāpārskata savstarpējās komunikācijas kvalitāte ar airBaltic marketinga departamentu. "Cik man zināms, uzņēmuma mārketinga departaments šobrīd iesniedzis savu situācijas skaidrojumu kompānijas valdei, kas informējusi arī Satiksmes ministrijas vadību," atzina K.Briškens.
Lidsabiedrības korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags aģentūrais LETA norādīja, ka airBaltic ir aviokompānija, kas aicina cilvēkus ceļot. "Mēs iepriekš esam piedāvājuši lidojumu atlaides gan Helovīna dienā, Valentīna dienā, Kristofera ielas dienā, Vīriešu, Sieviešu, Mātes dienā, 1.septembrī un daudzos citos gadījumos. Ja kādu šie aicinājumi ceļot ir aizvainojuši, mēs no sirds atvainojamies, jo tas bijis neapzināti. Mūsu vienīgais un patiesais iemesls ir veicināt ceļošanu, un mēs turpināsim piedāvāt labākus ceļošanas nosacījumus, tai skaitā uz jaunajiem galamērķiem - Rijeku, Olbiju, Prāgu, Maltu, Larnaku, Hevīzu pie Balatona," norāda J.Vanags, tieši gan neatzīstot, ka konkrētā reklāma tomēr bijusi nepārdomāta.
(ziņa papildināta ar 5.-8. rindkopu)
Patriots