Direkcija skaidro, ka autobusu maršrutu un reisu lietderība un pieprasījums tiek mērīts, ņemot vērā izsniegto biļešu, tostarp biļešu ar nulles vērtību, skaitu pasažieriem. Ja iedzīvotāji nelūdz autobusa vadītājam izsniegt biļeti, Autotransporta direkcijai nav iespējas izsekot patiesajam pasažieru skaitam katrā konkrētajā reisā. Direkcija esot saskārusies ar gadījumiem, kad neatbildīgu pasažieru un negodprātīgu autobusu vadītāju darbības rezultātā nākas slēgt kādu maršrutu vai reisu, neskatoties uz to, ka realitātē pēc tiem bijis pieprasījums.
Pasažieri, saņemot biļeti, tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt tajā norādīto informāciju. Autotransporta direkcija aicina personas, kurām pienākas valsts apmaksāti braucieni, - personas ar invaliditāti, viņu pavadoņus, politiski represētās personas, nacionālās pretošanās kustības dalībniekus, bāreņus, bez vecāku apgādības palikušos bērnus, pirmsskolas vecuma bērnus - būt īpaši vērīgām un pārliecināties, ka izsniegtajā biļetē ar nulles vērtību norādītā gala pieturvieta sakrīt ar to, ko pasažieris nosaucis autobusa vadītājam.
Lai samazinātu gadījumus, kad autobusu vadītāji rīkojas negodprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu pasažieriem, Autotransporta direkcija ir pievērsusies biļešu kontroles pastiprināšanas reģionālo maršrutu autobusos jautājumam. 2015.gadā pārbaužu skaits autobusos tika palielināts par aptuveni trešdaļu, un plānots, ka šogad būs vēl divreiz vairāk pārbaužu.
Ja pasažieri konstatē gadījumus, kad autovadītājs nav rīkojies godprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu, viņi ir lūgti informēt, rakstot uz e-pastu [email protected], sociālajā tīklā Twitter un Facebook vai zvanot pa tālruni 67686470.