Saskaņā ar IUB lēmumu PV atkārtoti izvērtējusi visus sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis piektdien medijiem nosauks vilcienu ražotāju, kurš ir piedāvājis ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Tiks sniegta informācija arī par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanas izmaksām un vilcienu piegādes procesa turpmākajiem etapiem.
Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacenšas četri pazīstami vilcienu ražotāji - PATENTES TALGO S.L, Stadler Polska Sp. z.o.o., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. un Škoda Vagonka a.s.
Pēc IUB 28. janvārī izziņotā aizlieguma slēgt līgumu ar Spānijas kompāniju Talgo, kas tika pasludināta par konkursa uzvarētāju, PV bija 20 dienas laika, lai atkārtoti izvērtētu pretendentu iesniegtos piedāvājumus, ņemot vērā Škoda Vagonka pieteikuma precizējumus.
Tieši Škoda Vagonka pretenzijas dēļ IUB pieņēma lēmumu liegt noslēgt līgumu. Pretenzija bija nevis par konkursa uzvarētāju, bet par PV Iepirkumu komisijas rīcību - tā, IUB ieskatā, nepamatoti ignorēja Škoda Vagonka iesniegtos precizējumus savā piedāvājumā, kas skāra elektrovilcienu vidējo enerģijas patēriņu.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) janvāra beigās izteicās, ka konkursa izgāšanās gadījumā PV varētu tikt likvidēts. "Mums faktiski nav vairāk laika jauniem iepirkumiem. Ja mēs mēģinām iet vēl vienu apli, tas nozīmē, ka mēs slēdzam Pasažieru vilcienu un rīkojam konkursu uz jaunu operatoru," komentēja ministrs.