Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Par Rail Baltica Rīgas staciju vēl nav vienprātības

Par Rail Baltica Rīgas staciju vēl nav vienprātības, vēl apmēram trīs nedēļas turpināsies labāko risinājumu meklējumi. Pastāv trīs iespējamie varianti, bet ir skaidrs, ka ne visi ieinteresētie vēlas ieguldīt savus līdzekļus, pirmdien lasāms laikrakstā Dienas Bizness.

Tas, kādam būtu jābūt Rail Baltica (RB) dzelzceļa trases savienojumam ar starptautisko lidostu Rīga, nebūt nav vienīgais strīdus objekts topošajā Eiropas platuma (1435 milimetru) sliežu projektā. Lai tiktu skaidrībā par labāko risinājumu iecerētās RB dzelzceļa līnijas integrācijai Rīgas centrālajā multimodālajā sabiedriskā transporta mezglā, palikušas vien trīs nedēļas, liecina iesaistīto pušu teiktais. Tehnisko risinājumu, kam jānodrošina divu dzelzceļa sistēmu, sabiedriskā transporta un individuālās mobilitātes risinājumu savstarpēju integrāciju, par 614 500 eiro izstrādā personu apvienība AECOM Rail Baltica Latvia Central Station Joint Venture. Līdz šim skatīti vairāki risinājumi, norāda AECOM Baltijas reģiona direktors Arnis Kākulis.

Paredzēts, ka lēmums par labāko risinājumu tiks pieņemts 18. decembrī, norāda Satiksmes ministrijas (SM) dzelzceļa departamenta direktors Māris Riekstiņš. Pēc viņa teiktā, faktiski ir trīs galvenie varianti, ko darīt, un, protams, pastāv arī iespēja no tiem novirzīties.

Viens – vislētākais – variants ir uzbūvēt RB trasi ar nebūtisku ietekmi uz esošo dzelzceļa sistēmu (paralēli tai), tikai celtniecības laikā skarot tirgus un autoostas teritoriju un izveidojot noeju uz Gogoļa ielas pusi. Otra iespēja ir būvēt RB, nedaudz mainot esošos sliežu ceļus, pie reizes sakārtojot arī esošo peronu saimniecību, daļēji norokot dzelzceļa uzbērumu, tādējādi palielinot publisko teritoriju. Autoostas rajons tiktu atstāts starptautiskajiem pārvadājumiem un tūristu autobusiem. Šajā gadījumā jārēķinās ar neērtībām divu līdz trīs gadu garumā un satiksmes organizācijas izmaiņām, kas prasa piepūli un saspringumu. Trešajā – pilna scenārija – variantā uzbērumu varētu norakt plašākā apmērā, paredzēt RB staciju (atspoles vilcieniem uz lidostu) arī Torņakalnā, kur būtu arī Kurzemes autobusu satiksmes galapunkts. Izskatot šos variantus un starpvariantus gan jāņem vērā, ka RB paredzētos ES fondu līdzekļus visām šīm vajadzībām izmantot nevarēs. Līdz ar to aizvien ir sāpīgs jautājums, cik lielā mērā projektā vēlēsies iesaistīties pilsēta un arī autoosta.

Viss raksts lasāms pirmdienas, 30.novembra laikrakstā Dienas Bizness

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas