No populārākajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2014.gadā otrais bijis dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis, trešais bijis dzirkstošais vīns Bosca, ceturtais - alkoholiskais kokteilis Dins, kas apsteidzis 2013.gadā šajā pozīcijā esošo brendiju Bonaparte, nobīdot to uz 6.vietu.
Piektajā vietā tāpat kā gadu iepriekš bijis alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%.
Septītajā vietā pērn bijis stiprinātais vīns Agdam, astotajā vietā degvīns 3 graudu, kas no astotās vietas 2013.gadā uz devīto vietu pērn nobīdījis alkoholisko kokteili Black Balsam. Desmitajā vietā pērn bijis kokteilis Fizz, kurš gadu iepriekš atradās 6.vietā.
Gadu iepriekš desmitajā vietā atradās dzirkstošais vīns Sovetskoje šampanskoje, kurš 2014.gadā atradās vairs tikai 19.vietā.
Starp populārākajām alus markām 2014.gadā otrajā vietā bija Cēsu premium, trešajā - Miezītis, kam seko Lāčplēsis dzintara, Aldara gaišais, Līvu Pilzenes, Lāčplēsis gaišais, Līvu senču, Līvu rubenis un Zelta alus.
Pagājušajā gadā par alkoholiskajiem dzērieniem, neieskaitot alu, kā akcīzes nodoklis iekasēti 123,82 miljoni eiro, kas ir par 4,11 miljoniem eiro jeb 3,2% mazāk nekā 2013.gadā, savukārt par alu 2014.gadā iekasēti 25,14 miljoni eiro, kas ir par 0,78 miljoniem eiro vairāk nekā 2013.gadā.
Akcīzes nodokļa ieņēmumus par alkoholiskajiem dzērieniem 2014.gadā ietekmēja alkohola patēriņa struktūras izmaiņas - alkoholisko dzērienu kopējais patēriņš pēc būtības ir saglabājies 2013.gada līmenī, taču ir mainījusies patēriņa struktūra, kas ir būtisks faktors pie stipri diferencētām akcīzes nodokļa likmēm - ja par vienu litru degvīna akcīzes nodokļa summa ir 5,35 eiro, tad par tādu pašu daudzumu vīna vai raudzētā dzēriena tikai 0,64 eiro.