Ziemeļu koridora pirmais posms sākas no autoceļa A2 Rīga-Sigulda pie Berģiem Garkalnes novada teritorijā un turpinās līdz Gustava Zemgala gatvei jeb Austrumu maģistrālei. Posma garums ir aptuveni 9,1 kilometrs, liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta informācija. Pirmā posma trase nosacīti tiek sadalīta divās daļās - pirmā daļa ir transporta koridora posms starp Gustava Zemgala un Jaunciema gatvi 6,5 kilometru garumā, bet otrā daļa ir pārbūvējamais Jaunciema gatves posms līdz autoceļam A2 pie Berģiem 2,6 kilometru garumā.
Brīvības ielas dubliera skiču projekts ir gatavs, un būtu grēks laist garām iespēju, ka pusi no projektēšanas izmaksām var segt no ES fondiem, Dienai uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR): "Mērķis ir izstrādāt tehnisko projektu, lai nākamajā plānošanas periodā pēc sešiem gadiem varētu pretendēt uz ES fondu finansējumu un sākt būvēt." Tiesa, līdz tam laikam jāatrisina vēl kāda problēma - īpašumu jautājumi, jo zemes gabalu atpirkšanai pēc provizoriskām tirgus cenām būtu vajadzīgi astoņi deviņi miljoni eiro.
Lai jaunbūvējamais Brīvības ielas dublieris iekļautos vienotā transporta sistēmā, Rīgas domei jāpaveic vēl divi mājasdarbi Austrumu maģistrāles būvniecībā. Vēl nav izbūvēts 2,5 kilometrus garš posms starp Vietalvas un Ieriķu ielu, kā arī, piesaistot ES fondu naudu, beidzot jāizbūvē Sarkandaugavas pārvads.
Plašāk lasiet Ata Rozentāla rakstā No Ziemeļu koridora posmiem vistuvāk īstenošanai ticis Brīvības ielas dublieris trešdienas, 23.aprīļa, laikraksta Diena 4.-5.lpp.!