Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +11 °C
Apmācies
Piektdiena, 1. novembris
Ikars

Līgums ar mikroautobusu konkursa uzvarētāju jau noslēgts dažas dienas pēc konkursa noslēguma

Nils Ušakovs, Rīgas domes priekšsēdētājs (Saskaņas centrs): "Šī konkursa norisē noteikumi un rezultāti tika apskatīti IUB sešas reizes. Visas reizes IUB ir ļāvis turpināt. Pēdējais bija atzinums, ka viss ir atbilstoši likumam. Man nav neviena papīra, neviena pamatojuma, ka te varētu būt stāsts par interešu konfliktu."
Rīgas satiksmes darbinieka un partijas “Gods kalpot Rīgai” valdes loceklis Aleksandra Brandava uzņēmumi spēruši soli tuvāk tiesībām nākamajos piecos gados saimniekot Rīgas maršrutu taksometru tirgū. Pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme gadu sācis, noslēdzot ar šo firmu apvienību līgumu, vēsta Nekā personīga.

Brandavs ir ne tikai īpašnieks firmai, kas slēgusi līgumu ar paša darbavietu, bet arī amatpersona uzņēmumā, kam paša uzņēmumā jāievieš e – talona sistēma. 

Maršuta taksomentru nolikums bija uzrakstīts ļoti stingrs. Rīgas satiksme pieprasīja no katra pretendenta 20 000 latu drošības naudu, savukārt no konkursa uzvarētāja – 200 000 latu iemaksu uz nākamajiem pieciem gadiem un septiņu miljonu latu garantiju jaunu automašīnu iepirkumam.

Konkursā tomēr pieteicās trīs pašreizējie pārvadātāji SIA Blands kopā ar mazākiem uzņēmējiem DMK un Centība N. Viņi izveidoja uzņēmēju apvienību. Vietējās bankas atteica kredīta garantiju, to apvienība uz milzu procentiem sarunāja kādā bankā Maskavā. Tomēr arī tas nelīdzēja – trīs dienas pirms Ziemassvētkiem Rīgas satiksme šo apvienību izslēdza no tālākas dalības konkursā, jo bankas garantija nebija noformēta atbilstoši nolikumam. Firmas par to esot uzzinājušas tikai pēc jaunā gada, kad jau bija par vēlu pārsūdzēt lēmumu.

SIA Centība N īpašniece Jeļena Cvetanoviča raidījumam Nekā personīga stāsta: "Mūs noņēma nelikumīgi. Viņiem nebija citas izejas, ja mēs konkursu būtu zaudējuši, tad mēs censtos apsūdzēt konkursa rezultātus. Bet pēc tam, kad viņi mūs noņēma no distances, palika viens dalībnieks un apstrīdēt viņa dalību ir ļoti grūti. Mēs zaudējām tādu iespēju. 
Rīgas satiksme noslēdza līgumu ar Aleksandram Brandavam piederošo uzņēmumu apvienību."

Aleksandrs Brandavs strādā divos pašvaldības uzņēmumos – “Rīgas satiksme” un “Rīgas karte”.  Paralēli Brandavs nodarbojas ar starppilsētu pasažieru pārvadājumu biznesu. Iepriekš viņa firmu sauca Blagovest, tagad B-Bus. Firma pieder Beļģijas uzņēmumam B – International. Tā, savukārt, Brandavam.

Aleksandrs Brandavs, PSIA Rīgas satiksme Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītājs: "Es neko nekomentēšu, kas saistīts ar šo brīnišķīgo konkursu, tādēļ, ka es neesmu ne Latvijas, ne Beļģijas kompānijā, to visu jūs redzēsiet manā deklarācijā, bet pats galvenais, ka es arī varētu būt īpašnieks gan Latvijas, gan vēl kaut kādās kompānijās, īpašnieks es varu būt jebkādai kompānijai, bet reāli viss tas, ko jūs rādat nav taisnība."

Brandavs savas daļas Beļģijas uzņēmumā esot pārdevis mēnesi pirms gadu mijas. Taču dati, kurus žurnālisti saņēma no Beļģijas uzņēmumu reģistra, šādas izmaiņas neuzrāda. Vēl vismaz 6.janvārī Brandavs ir firmas B – International līdzīpašnieks.

Brandava uzņēmumam ir izdevīgi slēgt līgumu ar Rīgas kartes valdes locekli Brandavu, jo tā iespējams saņemt izdevīgākus nosacījumus e – talona ieviešanai jaunajos mikroautobusos. Šī pakalpojuma izmaksas nav publiski zināmas.

Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks stāsta: "Mēs nesaskatījām iespēju nopirkt jaunus autobusus, otrs tas, ka jāpērk no Rīgas kartes iekārtas priekš e-talona validēšanas un biļešu izsniegšanas. Šo iekārtu cena mums netika pateikta, teica, ka tas esot komercnoslēpums un individulāla katra dalībnieka iespēja vienoties." 

Brandava firma ir uzņēmusies lielas saistības. Tā garantē, ka par 50 santīmiem rīdziekiem būšot iespēja braukt pilnīgi jaunā mersedesā ar kondicionieri, bezvadu internetu, televizoru, drošības siksnu un etalonu.

Vitālijs Komars, SIA B-Bus valdes loceklis: "Mēģināsim pieskaņoties vairāk pie pilsētas, Rīgas satiksmes zīmola, tur būs zilas līnijas uz autobusiem, viņi būs ļoti līdzīgi Rīgas pilsētas sabiedriskajam transportam."

Veco mikroautobusu firmu trijotne uzskata, ka nākotnes mikroautobusa biļete nevar maksāt 50 santīmus. Pie tik maza tarifa neesot iespējas nopirkt nolikumā paredzētos 200 jaunus mikroautobusus un ieviest etalonu.

Jurijs Balabka, SIA DMK īpašnieks: "Viņi nosaka, ka piecos gados 25 miljoni lati būs apgrozījums, nu, es uzskatu, ka un mūsu aprēķini rāda, ka kopējie ar bankas speciālistiem, ka tikai tās lielākās izmaksas – darba alga, degviela un līzingi jau sastādīs pāri par 6 miljoni latu ik gadu. Tie ir tikai izdevumi. A kur pārējie izdevumi. Apdrošināšanas, apkopes, pārējais un pārējais."

Leopolds Muižnieks, Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs: "Ja Brandavam iedos piešprici no valsts vai pilsētas kases, tad tas tā būs. Ja neiedos piešprici, tad tas tā nebūs. Jo tas nevar būt. Saprotiet, nevar būt divi plus viens četri, nu nesanāk nekādīgi."

Brandavs Rīgas domes struktūrās ir ietekmīgs ierēdnis. Šobrīd viņa alga Rīgas satiksmē un Rīgas kartē pārsniedz 8 000 latu.

Vaicāts par to, kādi ir viņa pienākumi Rīgas kartē?, Leons Bemhens, PSIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētājs stāsta: "Tātad Rīgas kartē viņš ir deleģēts no Rīgas satiksmes kā “kartes” 51% turētājs. Tātad tiešām ir deleģējusi Brandava kungu tur valdē, bet tālāk tiešām par valdes kompetenci un par pilnvarojumiem, tas ir Rīgas kartes jautājums."

Pēc Kārļa Kavaca skandāla Rīgas vadība solīja pievērst lielāku uzmanību darbinieku darījumiem. Tagad Rīgas mērs nevēlas apturēt mikroautobusu konkursu pat uz laiku, kamēr savu pārbaudi veic Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas