"Šobrīd Eiropā ir ap 500 tūkstošiem publisko uzlādes pieslēgvietu. Tiek plānots, ka līdz 2025. gadam to skaits būs ap miljonu. Latvijā līdz 2025. gadam nepieciešams vēl vismaz tūkstotis publiskās uzlādes pieslēgvietu," prognozē Latvenergo valdes loceklis Kaspars Cikmačs. Uzņēmums šogad plāno izveidot 500 publisko pieslēgvietu. Domājot par nākotni, Enefit valdes priekšsēdētājs Krists Mertens vērtē, ka uzlādes infrastruktūras attīstību ietekmēs vairāki faktori, tostarp sadales infrastruktūras potenciāls. Ja attīstība turpināsies lieljaudu uzlādes iekārtu virzienā, tad pastāv risks pārslogot sadales infrastruktūru, sadārdzinot gan tīkla uzturēšanu, gan uzlādes izmaksas.
Elektroauto skaits Latvijā sasniedzis 5,3 tūkstošus, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas apkopotā informācija uz 1. jūliju. To skaits turpina augt, straujākais pieaugums vērojams pēdējo divu gadu laikā. "Uz kopējo elektroauto skaitu Latvijā ir apmēram 430 ātrās un vidēji ātrās publiskās uzlādes stacijas, kas nozīmē, ka uz vienu uzlādes iekārtu ir vairāk nekā desmit elektroauto. Salīdzinājumam – Nīderlandē vai Norvēģijā uz vienu uzlādes iekārtu ir aptuveni trīs četri elektroauto," teic K. Mertens. Šajās valstīs elektroauto tirgus attīstās ļoti strauji un stabili, kamēr Latvijā esam vēl attīstības sākuma stadijā. Lai veicinātu pāreju uz elektroauto, primāri ir nepieciešams attīstīt plašu uzlādes tīkla infrastruktūru.
Pārmaiņu gaidās
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 23. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!