Autoceļš Via Baltica ir viena no nozīmīgākajām Eiropas tranzīta šosejām, un tas šķērso Salacas tiltu, kas šobrīd ir tik sliktā stāvoklī, ka satiksme pa to tiek organizēta vienā joslā. Lai gan ir jau gatavs būvprojekts, tā īstenošanai vēl tiek meklēts finansējums. Gan Limbažu novada pašvaldība, kam pieder tilts, gan Satiksmes ministrija (SM) lielas cerības liek uz ES militārās mobilitātes projektiem paredzēto atbalstu, kas varētu segt 50% no 15 miljonu eiro lielās tāmes. Ja tam tiks saņemta zaļā gaisma, būvdarbi sāksies jau nākamgad.
Vecs stāsts
187 metrus garais tilts pār Salacu tika uzbūvēts 1959. gadā, pēdējo reizi tas remontēts 90. gadu sākumā. Jau 2015. gadā būveksperti atzina, ka ar remontiem maz kas glābjams – principā tilts būtu jānojauc un jābūvē jauns. Situāciju tas gan realitātē nemainīja – pašvaldībai tāda nauda neatradās, un arī SM nesteidza atbalstīt. Tilta ekspluatācija turpinājās, ik diennakti izturot ap 5000 transportlīdzekļu, tostarp kravas automašīnu, kas pārvadā arī militāro tehniku, radīto slodzi. 2020. gadā
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 12. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!