"Slēpo Somijā ar Citadeles patēriņa kredītu," ar šādu reklāmas saukli banka Citadele patlaban Latvijas iedzīvotājus aicina ņemt patēriņa kredītu. Diena šādu vides reklāmu novēroja, piemēram, sabiedriskā transporta pieturās Rīgas ielās. Citadele gan nav vienīgā banka, kas patēriņa kredītu piedāvā ņemt izklaides vajadzībām, internetā ir arī citu banku reklāmas piedāvājumi. Tomēr, vai ir ētiski, ka komercbankas šādi reklamē savus pakalpojumus, ja tajā pašā laikā nebanku kredītdevējiem par to tiek stingri aizrādīts? PTAC uzskata, ka tas nav pareizi. Lai gan iepriekš PTAC redzeslokā Citadeles reklāma vēl nebija nonākusi, centra pārstāve Ilze Žunde Dienai norādīja, ka pirmšķietami konkrētā reklāma neatbilst Ministru kabineta noteikumiem.
Respektīvi reklāma, kas aicina patērētāju pieteikties kredītam, lai to izmantotu neplānotu ceļojumu, koncertu vai citu izklaides pasākumu izdevumu apmaksai, ir vērtējama kā tāda, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību un piemērotību. Un šajā gadījumā nav nozīmes, vai pakalpojumu piedāvā banka vai ātro kredītu sniedzējs. Tas atbilst arī centra direktores teiktajam, ka šāda veida kredītus nevajadzētu ņemt situācijās, kad bez tā varētu arī iztikt. PTAC viedoklim piekrīt arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadītājs Kristaps Zakulis – nosacījumi vienlīdz attiecas gan uz ātro kredītu devējiem, gan uz pašām bankām.
Pārmetumiem gan nepiekrīt bankas Citadele pārstāve Baiba Ābelniece. Viņa Dienai skaidroja, ka vienmēr pirms kredīta piešķiršanas rūpīgi tiek izvērtēta katra klienta maksātspēja, bet, izsniedzot patēriņa kredītu, banka nevērtē kredīta izlietošanas mērķi.
Visu Annas Bērziņas rakstu Doties ceļojumā par bankas naudu lasiet pirmdienas, 23. marta laikrakstā Diena!