Turklāt elektriskajiem pārvietošanās līdzekļiem ar lielāku jaudu ir nepieciešama vadītāja apliecība. Šobrīd par satiksmes drošību atbildīgās iestādes vērtē situāciju, un drīzumā tiks sagatavots papildu regulējums, nosakot šo pārvietošanās līdzekļu statusu ceļu satiksmē, Dienai stāsta Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Rolands Rumba.
Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola apliecina, ka pagaidām Rīgas pašvaldībā nav nekādu specifisku noteikumu, kas regulētu pārvietošanos ar šādiem transportlīdzekļiem. Tā kā nav vienotu ceļu satiksmes noteikumu, kā tas, piemēram, ir velosipēdu un automašīnu gadījumā, dome vismaz pagaidām neplāno ieviest specifisku regulējumu, kas būtu jāievēro, pārvietojoties pa galvaspilsētas ielām ar elektrisko skūteri. Savukārt Valsts policijai (VP) nav statistikas par satiksmes negadījumu un zādzību skaitu saistībā ar elektriskajiem skrejriteņiem, piebilst VP pārstāve Signe Pildava.
Atgādina par drošību
"Ar mazākas jaudas elektrisko skrejriteni drīkst pārvietoties pa velosipēdiem un gājējiem paredzētajām joslām, kā arī pa ceļa nomali. Tāpat arī braucējiem ir jāatceras, ka, braucot pa ietvi, priekšroka ir gājējiem. Tāpat ir jāizvēlas drošs braukšanas ātrums, lai netraucētu un neapdraudētu apkārtējos," skaidro CSDD pārstāvis. Lai neizraisītu negadījumus, atļautais ātrums, ar kādu var šķērsot brauktuvi, izmantojot elektrisko skūteri, nedrīkst pārsniegt gājēju pārvietošanās ātrumu. Savukārt ar mopēdiem pielīdzināmajiem elektriskajiem skrejriteņiem ir atļauts pārvietoties tikai pa brauktuvi, uzsver Rumba. Elektriskajiem skūteriem, kuru maksimālais ātrums pārsniedz 25 km/h, likums noteic tieši tādas pašas sertifikācijas prasības, kas paredzētas mopēdiem. Proti, līdzīgi kā mopēdiem, tiem ir jābūt reģistrētiem CSDD un jābūt derīgai apdrošināšanai (OCTA). Elektriskajiem skūteriem, kuru maksimālais braukšanas ātrums nepārsniedz 25 km/h, šādas prasības nav noteiktas, atzīmē R. Rumba.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 7. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!