Latvijā transporta tehniskā apskate jaunam automobilim ir biežāka nekā citviet Eiropā, līdz ar to arī dārgāka. Pirmoreiz vieglajam auto (arī motocikliem) tā jāiziet pēc diviem gadiem, kravas mašīnām, komercauto un autobusiem – pēc gada. Patlaban Saeimā tiek skatīti likuma grozījumi, kas paredz izmaiņas apskates periodiskumā. Paredzēta arī cenu korekcija – tās palielināsies visām transporta kategorijām, visvairāk – kravas mašīnām.
Trūkst konkurences
Pašlaik spēkratu tehniskā kontrole ir pieejama 33 tehniskās apskates stacijās – tajās pakalpojumus sniedz komersanti, kas uzvarējuši VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) rīkotajā publiskajā iepirkumā. Gan Konkurences padome (KP), gan Valsts kontrole vairākkārt ir aizrādījusi uz konkurences trūkumu šo pakalpojumu sniegšanā, norādot, ka konkursā uz šīm vietām piedalījies tikai viens pretendents (izņemot vienu, kur bija divi pieteikumi). Tie, kuri uzvarēja, arī līdz šim to bija darījuši. Tāpēc turpmāk būtu jāpalielina pretendentu skaits un jāpanāk, ka jebkurš akreditēts uzņēmums ir tiesīgs veikt tehnisko kontroli. Tas pozitīvi atsauktos uz pakalpojumu cenu, kas pašlaik regulēta monopola apstākļos ir maz ietekmējama, proti, komersantus praktiski neskar brīvā tirgus sviras. Lai gan cenu listē, salīdzinot ar Igauniju un Lietuvu, it kā nav lielu atšķirību, tomēr tās ir gana lielas apskates biežumā.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 25. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!