Uz jautājumu, vai lielāks efekts nebūtu no fotoradaru uzstādīšanas, viņš īsti neatbild: "Mūsu mērķis nav sodīt, bet panākt, lai cilvēki ievērotu noteikto braukšanas ātrumu. Ārvalstu pētījumi apliecina, ka ātrums šajās vietās samazinās par apmēram 10 km/h."
Uz to, vai fotoradaru darbošanās laikā uz ceļiem gāja bojā mazāk cilvēku, ļoti precīzi atbild statistika. 2012. gadā, kad darbojās Vitronic fotoradari, ceļu satiksmes negadījumos bojā gāja 177 cilvēki. 2013. gadā radari tika novākti, un statistika liecina, ka uz ceļiem dzīvība tika atņemta 179 cilvēkiem. Pērn bojāgājušo skaits sasniedza 212, tomēr šis skaitlis ne tuvu nav rekords. Piemēram, 2003. gadā satiksmes negadījumos nomira 532 personas. Deviņdesmito gadu sākumā šis skaitlis teju sasniedza tūkstoti.
Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Ieva Bērziņa gaidāmo informatīvo displeju parādīšanos atturējās vērtēt: "Mums par tiem nav nekādu pētījumu. Ja Latvijas valsts ceļi uzskata, ka samazinājums būs, tad mēs ticam." Patlaban Latvijā darbojas 15 radari. Bērziņa teic, ka vietās, kur radari atrodas, vidējais ātrums samazinās, jo cilvēki tās ielāgo. Kā liecina pētījumu aģentūras Latvijas fakti jūnijā veiktais pētījums, 27,4% autovadītāju uzskata, ka tieši fotoradari uz autoceļiem atturētu pārsniegt braukšanas ātrumu. Paredzēts, ka nākamā gada pirmajā pusē papildus tiks izvietoti vēl 20 fotoradari.
CSDD atsaucas uz starptautiskajiem pētījumiem, kas liecina - ja vidējais ātrums samazinās par 5%, tad smagi ievainoto skaits samazinās par 15% un bojāgājušo skaits - par 20%.
Žurnālists un satiksmes drošības eksperts Pauls Timrots atbalsta ieceri novietot displejus un tic, ka tie tiks izvietoti vietās, kur tas tiešām ir ļoti vajadzīgs. "Ja tos novietos taisnā gabalā, tad, protams, tas kļūs par izsmieklu, bet visādi citādi ideja tiešām ir laba. Kāpēc ne?" Tajā pašā laikā Timrots uzskata, ka traģisko statistiku uz ceļiem nemazinās ne radari, ne displeji. To var mainīt tikai šoferu noskaņojums un viņu apziņa par drošāku dzīvi. "Viņi brauc tik ātri, jo ir depresīvā stāvoklī, un viņiem nav ko zaudēt. Tiem, kas brauc apzinīgi, nav vajadzīgi ne radari, ne arī displeji, kas uzrāda ātrumu," teic Timrots.
Visu žurnālistes Aļonas Zanderes rakstu Ātrums kā uz delnas lasiet trešdienas, 2.septembra, laikrakstā Diena!