Patlaban priekšmets Veselības mācība profesionālās izglītības programmās nav noteikts ne kā izvēles, ne obligāts mācību priekšmets. Pirmo līdz devīto klašu skolniekiem veselības izglītības jautājumi ir iekļauti mācību priekšmeta Sociālās zinības saturā, bet vidusskolniekiem Veselības mācība ir viens no izvēles priekšmetiem.
Otrdien valdība pēc Veselības ministrijas iniciatīvas uzdeva Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) līdz 2014.gada 1.jūnijam sagatavot grozījumus valdības noteikumos par profesionālās vidējās un arodizglītības standartu, nosakot, ka no 2015./2016.mācību gada būs obligāti jāapgūst veselības izglītība. Vienlaikus valdība uzskata, ka tas nedrīkst palielināt izglītojamo noslodzi.
IZM arī uzdots līdz šā gada 1.decembrim kopā ar Veselības un Labklājības ministrijas speciālistiem pilnveidot mācību priekšmetu programmu paraugus, veicinot integrētu veselības un sporta izglītības, kā arī cilvēkdrošības jautājumu apguvi vispārējā izglītībā un profesionālajā vidējā izglītībā. Tāpat līdz minētajam datumam IZM sadarbībā ar Veselības ministriju jāpilnveido klases stundas programmas paraugi 1.-12.klasei, papildinot veselības izglītības jautājumu tēmu loku tematiskajā grupā Veselība un vide.
Nepieciešamā pedagogu sagatavošana un izglītošana tiks veikta sadarbībā ar Veselības ministriju. Vajadzīgo finansējumu iecerēts rast Eiropas Savienības fondos.
Ar iniciatīvu par Veselības mācības atjaunošanu visās vidējās un profesionālās izglītības iestādēs klajā nāca Veselības ministrija. Tā uzskata, ka vairāki skolēnu veselības paradumi ir vērtējami kā vieni no sliktākajiem Eiropā. Proti, skolēnu vidū ir ļoti augsta smēķēšanas, alkohola lietošanas izplatība, mazkustīgums, kā arī neveselīgi uztura paradumi. Veselības ministrija norāda, ka jautājums par Veselības mācības kā atsevišķa mācību priekšmeta atjaunošanu ir iekļauts pēdējo trīs valdības rīcības plānu saturā, tomēr nekādi pasākumi šī uzdevuma īstenošanai nav veikti, pastāvot pretrunām šī jautājuma konceptuālā izpratnē starp veselības un izglītības sektoriem.
Laikā, kad jautājums tika skatīts Ministru kabineta komitejas sēdē, IZM uzsvēra, ka apzinās skolēnu veselības paradumu problēmas, tomēr uzskata, ka nevar visas skolēnu veselības paradumu problēmas atrisināt ar vienu atsevišķu mācību priekšmetu.
Veselības mācība kā atsevišķs priekšmets tika likvidēts un aizstāts ar sociālajām zinībām 1. līdz 9.klases skolēniem no 2005./2006.gada. Šis lēmums savulaik tika pamatots ar nepieciešamību izvairīties no izglītības satura sadrumstalošanas.