Proti, ja tagad stacija un autoosta viena no otras pavisam nošķirti, tad projekta ietvaros tām paredzēts izbūvēt vienotu transporta mezglu. Par šādiem plāniem autoostas vadību 2014. gada decembra vidū informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība). Šeit gan jāpiemin, ka Rīgas autoosta jau labu laiku runā par rekonstrukcijas plāniem. Pērnā gada sākumā tika izsludināts metu konkurss par konceptu autoostas ēkas un laukuma rekonstrukcijai. Tika saņemti septiņi piedāvājumi, to tehnisko atbilstību izvērtēja īpaši komisijas locekļi, tomēr žūrija paziņoja, ka uzvarētāju nav.Iespējams, autoosta jaunus vaibstus cer iegūt ar Rail Baltica palīdzību, īpaši atbalstoši izturoties pret plānu par multimodālā transporta mezgla ideju. Dienas rīcībā ir vēstule satiksmes ministram, kurā valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule pauž raizes, ka "jaunākajos piedāvātajos_ Rail Baltica _trases novietojuma plānos, kas ir publicēti, nav paredzēta multimodāla transporta mezgla izveide Rīgas centrā, integrējot visu sabiedriskā pasažieru transporta vajadzības". Rīgas Starptautiskās autoostas valdes locekle Margarita Brikmane Dienai atzīst, ka turpmāki autoostas rekonstrukcijas plāni ir ļoti atkarīgi no Rail Baltica. "Tā kā trase ies gar mūsu ēku un pēc pašreizējā plāna skars vienu mūsu ēkas stūri, tad jebkurā gadījumā būs nepieciešamas izmaiņas un korekcijas rekonstrukcijas plānos un uzdevumos. Runa par multimodālā centra izveidi jau ir no pašiem pirmsākumiem - tur, kur ir paredzēta jauna vai esošās stacijas rekonstrukcija, paredzēts izveidot multimodālo centru." Uz jautājumu, vai abas ēkas apvienos, viņa atbild: "To, vai tas reāli notiks, es nezinu, bet tā vajadzētu būt, jo pirmsākumos par to bija runa. Pēdējā laikā parādās informācija tikai par dzelzceļa stacijas rekonstrukciju."Nedz Satiksmes ministrijas pārstāvji, nedz projektētāji pagaidām vēl skaidri nenorāda atbildi, vienīgi liek domāt, ka ar projektu daļēji tiks atviegloti autoostas rekonstrukcijas darbi, tomēr ēkas apvienotas netikšot. Visticamāk, nāksies norakt uzbērumu, kas atrodas teritorijā no tirgus līdz Daugavai. Ja tiek norakts šis uzbērums, autoostai paveras krietni lielākas platības, kur izvērst darbību.Lai izpētītu, kā vislabāk izbūvēt multimodālā sabiedriskā transporta mezglu, ir izsludināts iepirkums par tehniskā risinājuma izstrādi. Konkurss noslēgsies nākampirmdien.Vairāk lasiet Aļonas Zanderes rakstā _Rail Baltica pēdas arī uz autoostas laikraksta Diena _trešdienas, 18.marta, numurā!
Rail Baltica pēdas arī uz autoostas
Galvaspilsētā saistībā ar Rail Baltica 2 ir daudz nezināmā. Piemēram, maz tiek runāts par to, kā izskatīsies un kur īsti atradīsies Rail Baltica stacija Rīgas centrā, nav arī skaidrības, kas notiks ar pašreizējo dzelzceļa staciju un autoostu, trešdien vēsta laikraksts Diena.Kaut gan atbildes vēl ir diezgan vispārīgas, zināms, ka ļoti reāla iespēja ir multimodāls transporta mezgls.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.