Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Točs: Notiek izšķiršanās par to - vai vilcieni tiek ražoti arī pie mums, vai pilnībā importēti

Vārdos šīs valdības ministri jau ir tik tālu, ka pārceļ Īrijā strādājošos latviešus atpakaļ. Darbos šīs pašas valdības ieceltā uzņēmuma vadība dara visu, lai noraktu lielāko iepirkuma procesu mūsu valsts vēsturē, kurš radītu darba vietas tepat Latvijā. Turklāt visu piesauktajā ražošanā, ko paredz CAF līgums ar Rīgas Vagonu rūpnīcu.

Ja kāds investors pirms sadarbības uzsākšanas ar Latviju būs konsultējies ar CAF, viņš noteikti mūsu veiksmes stāstam apmetīs lielu līkumu. Tas ir stāsts, kā pamatīgi iznest cauri konkursa uzvarētāju, ko tautas valodā nekļūdīgi apzīmētu ar citu vārdu.

Grūti neredzēt, ka šīs valdības ieceltā a/s Pasažieru vilciens valde, kuras loceklis Aigars Štokenbergs nekad nav slēpis attieksmi vilcienu iepirkuma jautājumā, vairāk, tā vien šķiet, darbojas, lai izgāztu līgumu ar CAF, nekā to realizētu. Iespējams, ka tieši šodien šie centieni būs vainagojušies panākumiem un vilcienu ražošana Latvijā būs norakta.

Jo pēc tam, kad līgumu pildīt alkstošais Latvijas partneris pāris dienās ir pieprasījis dot atbildi uz 520 līguma labojumiem, CAF nervi nebūs izturējuši, un vilcienu ražotājs atteiksies no līguma, bet Latviju, iespējams, gaidīs ilgstoši tiesu darbi.

Un daudzi pat nopūtīsies, sak`, labi, ka tā. Jo, kurš gan nav dzirdējis visu to negatīvās informācijas blāķi, kuru dzirdot mums šajā laikā ir bijis jāsaprot, cik slikti būtu, ja nāktos pildīt līgumu ar CAF.

Visas šīs negatīvās informācijas mērķis ir aizsegt vienu būtisku faktu, ko patiesībā nav iespējams aizsegt ar visām melnā PR metodēm kopā ņemot. Notiek izšķiršanās par to - vai vilcieni tiek ražoti arī pie mums, Latvijā, vai pilnībā importēti.

Kādreiz Latvijas valdībai privatizācijas procesā bija iespējams vai nu glābt, vai iznīcināt VEF. Tika nolemts to iznīcināt, nesaistot ražošanu VEF ar Lattelekom modernizācijas nosacījumiem. Izgāzt līgumu ar CAF ir līdzīgs lēmums.

Zaudēt vilcienu ražošanu nenozīmē zaudēt tikai 500 potenciālās darba vietas Rīgas Vagonu rūpnīcā. Ja par 500 darba vietām ražošanā Latvijā vispār var teikt «tikai». Tā nav «tikai» viena rūpnīca, ko norok šie cilvēki. Un tas nav tikai CAF, ko iznes cauri šī domubiedru grupa. Viņi iznes cauri mūs visus - par ekonomikas izrāvienu vīterojošo premjeru ieskaitot.

Jebkurai ražošanai ir multiplikatīvs ekonomiskais efekts. Rūpnīcai, kura ražo, ir nepieciešama materiālu piegāde, enerģija, siltumus, apkure. Tajā strādājošie saņem algas, tērē, maksā nodokļus, apmeklē ārstu, lieto sadzīves pakalpojumus. Jebkura radīta darba vieta ražošanā rada darba vietas arī pakalpojumu, transporta, municipālajā un daudzās citās jomās.

Bet iznīcināt vienu lielu rūpnīcu ir noslaucīt vienu pilsētu no Latvijas zemes virsmas. Tas arī šodien notiek.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē