Viņa norādīja, ka pašreizējā situācijā mediju organizācijai, kurai ir apņemšanās uzlabot un paplašināt Latvijā ražotu saturu, ir būtiski nostiprināties. No tā, viņasprāt, iegūtu ne tikai auditorija, bet arī industrija kopumā, jo attīstītos gan producēšana, gan televīzijas žurnālistika.
A. Rožukalne uzsver, ka tie ārvalstu īpašnieki, kas ir saistīti ar Rietumu valstīm, vienmēr nodrošinājuši augstākas kvalitātes saturu un vairāk rūpējušies par žurnālistikas kvalitāti nekā vietējie īpašnieki Latvijā. “Protams, nekas nav tik viennozīmīgi - vienmēr jāskatās, kā tieši tiks realizētas tās idejas un konkrētās lielās organizācijas darbība,” sacīja A. Rožukalne.
“Tā kā mums bija tā izvēle starp divām vājām kompānijām un vienu kompāniju, kas varētu iegūt dominējošo ietekmi tirgū, tad, manuprāt, pašreizējā situācijā tā izvēle būtu labāk nostiprināties, nekā turpināt tādā sadrumstalotā, novājinātā stāvoklī strādāt,” uzskata RSU docente.
Savukārt par draudiem, ka varētu pieaugt reklāmas cenas, A. Rožukalne norādīja, ka tas būtu tikai pozitīvi, jo recesijas laikā ir ārkārtīgi kritušas cenas un tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc mediji šobrīd ir tik novājinātā stāvoklī. “Tie biznesa modeļi visiem pārsvarā ir atkarīgi no reklāmas ieņēmumiem. Īstenībā ir neliels skaits lielo reklāmdevēju, kas ir pārsvarā starptautiskas, milzīgas korporācijas un tās šobrīd nosaka reklāmas cenas,” sacīja A. Rožukalne.
Tiesa gan pastāv risks, ka MTG iespējas sasniegt ļoti lielu reklāmas auditoriju varētu slikti ietekmēt citu mediju iespējas iegūt reklāmu, jo tiem būs mazāka kopējā auditorija. “Tas gan ir nopietns risks - ne tikai Latvijas, bet Baltijas līmenī. Tomēr ir arī instrumenti, kas ir Konkurences padomes rīcība, lai kaut kādā veidā regulētu šo situāciju,” sacīja eksperte.