Viņš atgādināja, ka ekonomika kā obligātais mācību priekšmets no skolu programmām ir izņemta jau vairākus gadu, un pašlaik tā tiek apgūta tikai aptuveni 40% Latvijas skolu.
Rimšēvičs uzsvēra, ka ne tikai ekonomikas, bet arī tādu priekšmetu kā fizika un matemātika nemācīšana nāk par sliktu valsts attīstībai. "Svarīgi ir saprast, ko šī nemācīšanās nodara Latvijas tautsaimniecībai. Ko nodara tas, ka mēs nemācām ķīmiju, matemātiku, fiziku kā obligātos priekšmetus, ka galā nav obligātā eksāmena. Cilvēki mācās pārsvarā sociālās zinātnes, un nav brīnums, ka mums neveidojas tie speciālisti, kuri nākotnē Latviju varētu arī vest laukā no dažādām finanšu krīzēm," viņš teica.
Tāpat Rimšēvičs atgādināja par nesenajām baumām saistībā ar Swedbank krīzi, kas izrādījās nepatiesas, un saistīja to ar iedzīvotāju zemo finanšu pratības līmeni. "Elementāri. Ja cilvēki zinātu, ka viņu noguldījumi bankā līdz 100 tūkstošiem eiro ir apdrošināti, ka valstij jau vairākus gadus ir šī noguldījumu nodrošināšanas sistēma, tad viņi neskrietu. Tikai ļoti dramatiska sabiedrība tādā brīdī var tiešām doties uz banku," viņš uzsvēra.
Cilvēku neizglītotību finanšu jautājumos Latvijas Bankas prezidents minēja arī saistībā ar eiro ieviešanu Latvijā, salīdzinot dažādus cilvēku aptauju statistikas datus vairāku gadu laikā.
Arī vairāki citi diskusijas dalībnieki, ekonomikas un finanšu eksperti, norādīja uz Latvijas iedzīvotāju zemo finanšu pratības līmeni, kā arī uzsvēra izglītotības nozīmi, piemēram, Komercdarbības un finanšu pētniecības aģentūras direktors Andris Nātriņš klāstīja, ka izglītošanai ir jāaptver visas vecumu grupas un svarīga ir ne tikai skolu izglītība, bet arī tālākizglītība. Nātriņš norādīja, ka valstī jābūt kādai institūcijai – Latvijas Bankai, Finanšu un kapitāla tirgus komisijai vai kādai citai kompetentai iestādei –, kas uzņemots atbildību par izpratnes veidošanu Latvijā.
Ekspertu diskusiju "Finanšu pratība Latvijā: izglītības loma krīzes mācībās" piektdien rīkoja Banku augstskola. Tās mērķis bija noskaidrot svarīgākos faktorus efektīvas finanšu un ekonomikas izglītības sistēmas veidošanai Latvijā un vienoties par nākotnē veicamo.