Kā skaidroja PV, modernizācijas process notiek un uzņēmums seko līdzi vilcienu modernizētāju atskaitēm. PV sagaida licencētus vilcienus, kuros var uzreiz apkalpot pasažierus. Sertificēti vilcieni solīti oktobrī.
Kā ziņots, Rīgas vagonu rūpnīcas (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts iepriekš skaidroja, ka visi vilcieni uzņēmumam tiks piegādāti līdz decembra sākumam. Modernizācija pirmajam vilcienam ilgšot līdz augusta vidum, un tad sekos sertifikācijas process, kas var ieilgt pusotru vai divus mēnešus.
PV jau maijā informēja Satiksmes ministriju (SM), ka dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās. Turklāt situāciju sarežģī fakts, ka 13 miljoni eiro šajā projektā ir piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums.
Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība DMU vilcieni, kurā ietilpst RVR, AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un AS VRC Zasulauks, nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.
RVR valdes priekšsēdētājs Kamarūts iepriekš skaidroja, ka dīzeļvilcienu modernizācija ir aizkavējusies, jo Vācijas kompānija Voith nav laikā piegādājusi pasūtīto produkciju, taču patlaban situācija normalizējas - pirmās piegādes ir veiktas un nav pamata uzskatīt, ka Latvija varētu zaudēt ES līdzfinansējumu šajā projektā.
No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā ES līdzfinansējums.