"Noma ar izpirkumu būtu pareizākais veids. Tas nav nekas jauns, ārvalstīs tas ir plaši izplatīts. Kad nomnieki šo aktīvu izpērk. Pirmkārt,
iepirkuma izsludināšana un tad diskusijas ar ekspertiem," radio sacīja A.Birkmanis. Viņš norādīja, ka, slēdzot līgumu par nomu, PV jābūt iespējai vilcienus izpirkt.
Viņš uzsvēra, ka četru mēnešu laikā PV ir sakārtojis dokumentāciju un no Satiksmes ministrijas saņēmis atzinumus un informāciju turpmākai rīcībai, un tuvākajā laikā PV plāno izsludināt iepirkumu.
Uz jautājumu, kādēļ izdevīgāk ir nomāt, nevis pirkt vilcienus, A.Birkmanis norādīja, ka nav nepieciešami pašu ieguldījumi un pamatkapitāla ieguldījumi no akcionāru puses. A.Birkmanis sacīja, ka jauno elektrovilcienu finansējumu veidos uzņēmuma rīcībā esošie līdzekļi. "Esam rūpīgi vērtējuši, ka nomājot ietaupītos kapitālremonta un remonta izmaksas. Arī šie jaunie elektrovilcieni pēc visām tehnoloģijām ļautu būtiski ietaupīt," sacīja PV valdes priekšsēdētājs.
Uz jautājumu, kāda varētu būt nomas summa, A.Birkmanis atzina - par to pāragri spriest, bet iepirkuma priekšmets būs no 25 līdz 45 elektrovilciena sastāviem. "Summas būs zināmas tad, kad būs iepirkums," vienlaikus norādot, ka aplēses gan esot.
Jautāts, vai līdz ar jauno elektrovilcienu parādīšanos, varētu celties arī biļešu cenas, A.Birkmanis sacīja, ka tas nav plānots. "Mēs aprēķinos esam izvērtējuši esošās cenas. Šobrīd tāds jautājums nav dienas kārtībā. Redzam, ka, uzlabojot efektivitāti, mēs varētu nepacelt biļešu cenas," sacīja PV valdes priekšsēdētājs.