Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +21 °C
Skaidrs
Piektdiena, 17. maijs
Umberts, Herberts, Dailis

NEPLP: Latvijas Radio 5 papildinās, nevis konkurēs ar komerciālo mediju piedāvājumu

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) ir nosūtījusi atbildi Latvijas Raidorganizāciju asociācijas (LRA) vēstulei (25.11.2013), kurā minētā asociācija interesējās par topošā jauniešu multimediju kanāla Latvijas Radio 5 ietekmi uz komerciālo mediju tirgu, kā arī citiem jautājumiem, kas saistīti ar NEPLP darbu.

Par radio jomu atbildīgais NEPLP loceklis Dainis Mjartāns uzsver: "Latvijas Radio 5 ir jauns multimediju kanāls, ar kura palīdzību Latvijas Radio vēlas sasniegt jauniešu auditoriju. Jauniešu piesaiste Latvijas sabiedriskajiem medijam līdz šim, kā zināms, ir bijusi problemātiska. Latvijas Radio 5 mērķis nav konkurēt ar komerciāliem medijiem vai piedalīties reklāmas tirgū, bet gan pildīt sabiedrisku pasūtījumu, piedāvājot kvalitatīvu un izglītojošu saturu jauniešiem modernā un pievilcīgā veidā. Domāju, ka Latvijas Radio 5 attīstība nāks par labu visai mediju nozarei Latvijā, jo radinās jauniešus vairāk patērēt Latvijā radītu saturu."

NEPLP norāda, ka - saskaņā ar tās darbības stratēģiju - nacionālās informatīvās telpas stiprināšana ir veicama gan no sabiedrības interešu aizstāvības, gan no konkurences veicināšanas viedokļa. Tas nozīmē, ka sabiedrisko mediju attīstība nevar notikt uz mediju tirgus rēķina, bet gan ņemot vērā tirgus nepilnības, kas nenodrošina sabiedrības leģitīmās intereses. No šāda viedokļa izvērtējot Latvijas Radio iesniegto koncepciju multimediālas jauniešu programmas izveidei, NEPLP ir secinājusi, ka ir atbalstāma šādas programmas izveidošana, lai sasniegtu plašu un dažādu jauniešu auditoriju ar sabiedriskam pasūtījumam atbilstošu saturu. Jāatzīmē, ka jautājumi par sabiedrisko mediju spēju sasniegt jauniešu auditoriju ir plaši un padziļināti analizēti koncepcijā par Latvijas Sabiedriskā medija izveidi, ar ko iespējams iepazīties NEPLP mājaslapā (www.neplp.lv).

Atbildot uz LRA vēstulē izteikto jautājumu par jaunās radio stacijas ietekmi uz reklāmas tirgu, NEPLP norāda, ka Latvijas Radio 5 tuvākā gada laikā nepiedalīsies radio reklāmas tirgū, un ja tiks pakāpeniski palielināts sabiedrisko mediju finansējums no valsts budžeta un pieņemts lēmums par mediju nodevas ieviešanu (vienlaikus samazinot citu nodokļu slogu), sabiedriskie mediji vispār varētu iziet no reklāmas tirgus.

Vēstulē LRA sniegts arī skaidrojums par normatīvo aktu izstrādes kārtību, dialogu ar nozari un profesionālajām organizācijām un to, kā nozares pārstāvju ieteikumi ir iekļauti virknē dokumentu, kas regulē NEPLP darbu un mediju vidi Latvijā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Sabiedriskais medijs apmaldījies

Krievu valoda piecdesmit gadus Latvijā bija okupācijas valoda, kurā centās salauzt, pakļaut un rusificēt, bet pēdējos trīsdesmit gadus – galvenais simbols un protesta forma tiem, kuri ir nemierā...

Krievijas austrumu pagrieziens

Piektdien noslēdzas Krievijas līdera Vladimira Putina divas dienas ilgā oficiālā vizīte Ķīnā, kura vienlaikus bija arī simbolisks viņa pirmais brauciens uz ārvalstīm pēc piektās pārvēlēšanas v...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē