Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita

MTG vadītājs Baltijas valstīs: Ja sabiedriskajam medijam nebūs skaidras vīzijas, strīdi par saturu nenorims

"Vētrainās diskusijas, kas sacēlās ap LTV1 raidījuma 100 g kultūras raidlaika izmaiņām un vadības vēlmi to nomainīt ar kādu šovu, spilgti parāda, kādas pretrunas var rasties starp sabiedriskās televīzijas skatītājiem un televīzijas vadību, ja medijam nav skaidri definētu virsuzdevumu," norāda MTG vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

"Jebkuram medijam nepieciešami šādi virsuzdevumi jeb vīzijas un misijas uzstādījumi, uz kuru pamata savukārt veido satura kritērijus. Tad arī neradīsies lieki strīdi starp skatītājiem, kam katram ir sava individuālā vērtību skala, un medija vadību, kura cenšas sabalansēt biznesa un sabiedriskā pasūtījuma vajadzības," viņš uzskata.

Kaspars Ozoliņš arī uzsver: "LTV strādā apstākļos, kad joprojām nav formulēts, kādi ir tās satura veidošanas un izvēles galvenie kritēriji. Vai Latvijas sabiedriskajai televīzijai būtu jāsacenšas ar komerctelevīzijām un kādās jomās? Ideāli būtu, ja sabiedriskais medijs būtu kvalitātes katalizators televīzijas tirgū, jo šī brīža valsts finansējums to ļauj izdarīt."

Ja sabiedriskās televīzijas akcionāri jeb pārvaldītāji vistuvākajā laikā šīs prioritātes nenoteikšot, vadība visticamāk iešot vieglāko jeb komerciālo ceļu, kur bieži nākas meklēt kompromisu starp kvalitāti un plašu popularitāti jeb reitingiem.

"Ja viss paliks tāpat kā līdz šim, sabiedriskā televīzija turpinās griezties komerciālo kritēriju vāveres ritenī un tik karsti strīdi kā šobrīd turpinās uzvirmot atkal un atkal no jauna. Ir tiešām pēdējais brīdis, lai LTV un visa sabiedrība iegūtu skaidru priekšstatu par LTV satura izvēles kritērijiem atbilstoši sabiedrības daudzveidīgajām vajadzībām," piebilst Kaspars Ozoliņš.

Viņš akcentē, ka "nacionālās komerctelevīzijas var būt labs palīgs šī daudzveidīgā sabiedriskā pasūtījuma izpildē, jo šobrīd vairs nav iedomājama situācija, ka ar vienu televīzijas kanālu varētu sasniegt lielāko daļu auditorijas".

"Dodot iespēju sabiedriskā pasūtījuma izpildē piedalīties arī nacionālajiem komercmedijiem, ikvienam sabiedrības dotajam latam būs daudzkārt lielāka atdeve, jo tiks sasniegta ievērojami plašāka auditorija. Jau tagad redzams piemērs, kā tas pozitīvi darbojas, kad Nacionālā elektronisko plašsaziņas padome līdzfinansē priekšvēlēšanu aģitācijas programmas LNT kanālā, dodot iespēju saņemt vairāk informācijas plašākai sabiedrības daļai," saka Kaspars Ozoliņš.

Kā vēstīts, sašutumu sabiedrībā izraisīja ziņa, ka no 27. maija  LTV1 kultūras raidījuma 100 grami kultūras raidlaiks no pašreizējiem plkst. 19.30 būs pārlikts uz plkst. 23.15. Vēlāk LTV paziņoja, ka, respektējot kultūras organizāciju viedokli, LTV raidījums 100 g kultūras tiks rādīts LTV7 kanālā plkst. 20.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Latvija sāk pazust no vienādojuma

Esat pamanījuši, kā Latvijas informatīvajā telpā līdz nesenam laikam konsekventi uzturētais vēstījums, kas kara iznākumu Ukrainā tieši sasaistīja ar mūsu valsts drošību, to pamatoti paceļot...

Birokrātija prasa aizvien vairāk resursu, tā jāmazina

Par nākamā gada budžetu, nodokļu izmaiņu ietekmi uz ekonomiku un uzņēmēju vēlmi pēc stabilitātes un prognozējamības Guntars Gūte sarunājas ar Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektoru ...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē