Taču finansējuma sadalē starp mērķdotācijām pašvaldību autoceļiem un valsts autoceļu uzturēšanai nav ievērots vienlīdzības princips.Ja valsts ceļiem paredzētais finansējums nākamgad pieaug par 12,3%, tad pašvaldību daļā ir samazinājums par 11,5%. Līdz ar to, lai novērstu disproporcijas starp valsti un pašvaldībām, Latvijas Pašvaldību savienība rosina izskatīt jautājumu par līdzvērtīgu finansējumu pieaugumu abās apakšprogrammās.Vienlaikus LPS vērš uzmanību, ka sarunās starp Satiksmes ministriju tika panākta vienošanās, ka, plānojot nākamā gada finansējumu, jāņem vērā Nacionālajā attīstības plānā, Transporta attīstības pamatnostādnēs un Valsts autoceļu sakārtošanas programmā paredzētais finansējums. Tomēr nevienā no plānošanas dokumentiem nav piedāvāts skaidri definēts risinājums valsts vietējo un pašvaldību autoceļu stāvokļa uzlabošanai un atbilstošs finansējuma mehānisms.Papildus jāuzsver, ka Ministru kabineta 2013.gada piedāvājums, kas paredz piešķirt tikai 20% no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, un paredz papildus finansējumu 21,7 miljonu latu apmērā, nerisina jautājumu par pašvaldību autoceļu finansējumu, jo lielāko finansējuma daļu autoceļiem veido Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi, kas orientēta pamatā tikai uz valsts galveno un reģionālo autoceļu attīstību.
LPS: Jālemj par vienlīdzīgu finansējumu valsts un pašvaldību autoceļiem
Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) lūgusi tuvākās Autoceļu padomes sēdes darba kārtībā iekļaut jautājumu par vienlīdzīgu finansējuma pieaugumu valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai un atjaunošanai nākamajā gadā.Valsts Autoceļu fonda finansējums 2015.gadā ir paredzēts 163 398 517 miljoni eiro, kas ir par 5,69% vairāk nekā šajā gadā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.