"Mēs nevēlamies konfrontāciju un strīdus, bet gan kopīgi meklēt risinājumus. A/s Diena abām rokām ir par sociālajām garantijām žurnālistiem, taču kompleksa visas nozares problēmu risinājuma ietvaros, nevis no konteksta izrautu un neskaidru motīvu radītu pseidorisinājumu ietvaros. Šobrīd šis priekšlikums, tuvojoties vēlēšanām, varētu liecināt par politiķu vēlmi konfrontēt mediju vadību, administrāciju, īpašniekus ar satura veidotājiem," norāda Edgars Kots un uzsver, ka laikā, kad Latvijā notiek pāreja no lata uz eiro, sabiedrībai ir nepieciešama kvalitatīva, analītiska informācija par pietiekami zemām izmaksām.
Nodokļa priekšlikuma īstenošanas gadījumā a/s Diena valdes priekšsēdētājs paredz drukātās preses cenu celšanos, jo lielākā daļa komercmediju neatkarīgi no sfēras šobrīd nestrādā ar tādiem finanšu rādītājiem, kas pat daļēji varētu nosegt uzņēmumu izmaksas par VSAOI veikšanu no autoratlīdzībām, jo arī peļņai no reklāmas tirgus neesot pieaugoša tendence. Taču, objektīvi izvērtējot ekonomisko situāciju un cilvēku pirktspēju Latvijā, šāds solis nebūtu vēlams, jo "ļoti bieži cilvēki atsakās no preses un informācijas iegādes tikai tāpēc, ka nevar nomaksāt rēķinus".
A/s Diena aicina uz šo jautājumu raudzīties kompleksi, ņemot vērā iepriekš minētās mediju tirgus iezīmes. Kā vienu no risinājumiem nodokļa ieviešanas gadījumā a/s Diena saredz, piemēram, valsts palīdzību medijiem informācijas piegādes izmaksu segšanā, drukātās preses gadījumā sedzot pasta izmaksas.