Automašīnas, kuras izmanto augsta līmeņa amatpersonas, ir atšķirīgas no parastiem spēkratiem, uzsvēra D. Ankipāne. Viņa norādīja, ka šajā summā ietilptu ne vien automašīnas vērtība, bet arī īpašs aprīkojums, piemēram, drošības ierīces ar ko plānots to aprīkot.
Viņa arī sacīja, ka auto tiks iegādāts konkura kārtībā un atbilstoši likumam tiks izvēlēts izdevīgākais variants.
Kad AM iegādājās bijušās prezidenta Valda Zatlera automašīnu, ministrija arī toreiz rēķinājusies, ka summa varētu sasniegt 80 tūkstošus, piebilda D. Ankipāne.
Politologs Ivars Ījabs portālam Diena.lv sacīja – ja runa ir par tik iespaidīgām naudas summām, sabiedrībai būtu jāsaprot, kāpēc bijušajai Valsts prezidentei nepieciešama tik dārga mašīna. “Atļaušos apgalvot, ka par šādu summu var nopirkt četras tīri labi izmantojamas mašīnas. Ja mašīna ir 80 tūkstošu latu vērtībā, tad sabiedrība būtu pelnījusi uzzināt, kāda iemesla dēļ tā ir tik dārga,” sacīja I. Ījabs.
Nav šaubu, ka eksprezidents būtu jānodrošina ar automašīnu, uzsvēra I. Ījabs, taču nav saprotams, kāpēc AM rēķinājusies ar tik lielām naudas summām brīdī, kad visa valsts - īpaši valsts sektorā strādājošie, lielā mērā dzīvo izdzīvošanas režīmā.
“Eksprezidents, protams, ir cienījama un vajadzīga persona, bet tas patiešām nav amatā esošs prezidents. Vīķe-Freiberga ir ļoti talantīga persona, par to nav šaubu, bet viņa šajā brīdī nepilda oficiālas valsts funkcijas,” portālam Diena.lv sacīja I. Ījabs.
Šī iemesla dēļ sabiedrība būtu pelnījusi saprast, kāpēc nepieciešams iegādāties tik dārgu automāšinu. Pretējā gadījumā zināmai daļai sabiedrības varētu rasties aizdomas par to, ka taupības režīms, kas attiecās uz skolotājiem un ārstiem, neattiecās uz citiem valsts sektora darbiniekiem un ar to saistītām personām, pieļāva I. Ījabs.
Arī politoloģe Daina Bāra portālam Diena.lv sacīja, ka tas ir ētikas jautājums no eksprezidenta puses. Viņa norādīja, ka šajā gadījumā pareizi būtu domāt atbilstoši situācijai un iespējām. “Katrā gadījumā tas nav īsti adekvāti,” sacīja D. Bāra.
Portāls Diena.lv jau vēstījis, ka aprīlī V. Vīķe-Freiberga vēstulē aizsardzības ministram Artim Pabrikam ir lūgusi izvērtēt valsts piešķirtās automašīnas nepieņemamo tehnisko stāvokli, jo auto vairāk nekā divas trešdaļas no laika atrodas labošanas servisā.
V. Vīķe-Freiberga vēstulē norādījusi, ka, no vienas puses, tas ir augstas klases auto, taču, no otras puses, AM nākas tērēt līdzekļus detaļu nomaiņai un cilvēku darbam. Arī pēc apkopes veikšanas mašīnai jau pēc dažu kilometru ceļa atsākas ierastās problēmas.
Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, patlaban eksprezidente pārvietojas ar 2006.izlaiduma gada limuzīnu Mercedes Benz 500, kas tā ražošanas gadā par 66 994 latu tika nopirkts Rīgā notiekošā NATO samita vajadzībām. Līdz 2007.gada vasarai, kad šis auto nonāca prezidentes lietošanā, tas gandrīz nemaz nebija lietots.