Valdība šodien izskatījusi Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto atbildes vēstuli tiesībsargam saistībā ar viņa atzinumu, ka, pērn grozot noteikumus par trokšņu robežlielumiem autotrasēs, valdība pasliktinājusi cilvēku dzīves kvalitāti. Atbildes vēstule izskatīta valdības slēgtajā daļā, tāpēc ministrs atteicās komentēt tās saturu.
Tomēr viņš vērš uzmanību, ka tiesībsargs savu atzinumu balstījis uz subjektīviem viedokļiem - iedzīvotāju aptauju. "Ir jābūt pamatotiem kritērijiem, pamatotiem aprēķiniem un Eiropas Savienības (ES) likumdošanas rūpīgam izvērtējumam, nevis subjektīvām aptaujām," sarunā ar aģentūru LETA teica Gerhards.
Savukārt no ministrijas puses ir pieejama gan precīza informācija par trokšņa mērījumiem, gan dažādi citi aspekti, un jāņem vērā arī ES likumdošana, kurā ir atrunāti dažādi gadījumi gan saistībā ar aglomerācijām, gan arī sporta bāzēm. Turklāt pērn valdībā apstiprinātie noteikumi attiecas tikai uz vienu konkrētu daļu, nevis situāciju kopumā, piebilda ministrs.
Vienlaikus gan ministrija ir gatava ar tiesībsargu šo jautājumu risināt.
LETA jau ziņoja, ka tiesībsarga ieskatā, pagājušajā gadā grozot noteikumus par trokšņu robežlielumiem autotrasēs, valdība pasliktinājusi cilvēku dzīves kvalitāti. Tiesībsarga birojs ir veicis pētījumu par trokšņiem pie autotrasēm. Tajā secināts, ka pēc VARAM ierosinājuma pieņemtie grozījumi noteikumos izstrādāti un atbalstīti bez izvērtējuma, kā tas ietekmēs cilvēku tiesības uz labu vidi un veselību.
Tiesībsargs uzskata, ka Biķernieku trase Rīgā ir vai nu jāpārceļ uz citu vietu, vai arī jāuzbūvē tai trokšņu barjeras. 75% iedzīvotāju, kuri dzīvo Biķernieku trases tuvumā ir pret trases trokšņiem un kaitīgo vidi.
Pagājušā gada septembrī Ministru kabinets atbalstīja grozījumus trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtībā, nosakot trokšņa robežlielumus auto un moto trasēm, kas atrodas apdzīvotās vietās. Saskaņā ar noteikumiem mototrasei, kas atrodas individuālo dzīvojamo māju un daudzstāvu dzīvojamo māju teritorijā, trokšņa robežlielums ir no 65 līdz 75 decibeliem. Piemēram, ja trasē notiek līdz pieciem sporta treniņiem nedēļā darba dienās no 9 līdz 20 un sestdienās no 9 līdz 18, drīkstēs pieļaut 65 decibelu troksni. Ja trasē paredzēts līdz 16 sacensību dienām gadā, tad maksimālais decibelu skaits drīkstēs būt 75. Ja gadā sacensību dienu skaits ir virs 16 un tās notiek sestdienās un svētdienās, pieļaujamais robežlielums būs 70 decibeli.