Viņš stāstīja, ka Šķirotavas stacijas projekts ir solis pretī tranzīta konkurētspējas uzlabošanai - kravu apstrādes apjomiem ir iespēja augt par pusotru reizi. Taču VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) vadību sagaida smags darbs, lai nodrošinātu kravu piesaisti.
Pēc Auguļa teiktā, neskatoties uz būtisko kravu apjomu kritumu šā gada sākumā, LDz tomēr spēj joprojām strādāt ar peļņu, tomēr, lai Latvijas ekonomika iegūtu vairāk, būs jānodrošina kravu apjomu pieaugums.
Satiksmes ministrija patlaban no Pārresoru koordinācijas centra gaida atbildi par dzelzceļa attīstības stratēģiju līdz 2020.gadam.
"Ja atbildes tik drīz nebūs, liksim valdībai to risināt ātrāk, jo tajā ir ietveri būtiski jautājumi - dzelzceļa attīstības projekti, dividenžu jautājums, dzelzceļa infrastruktūras izmantošana un citi stratēģiski svarīgi jautājumi," teica satiksmes ministrs.
Tāpat Augulis piebilda, ka, neskatoties uz kravu samazinājumu, divi lielie objekti - Šķirotavas stacija un Krievu sala - savā starpā nekonkurēs, bet papildinās.
"Nedrīkst būt tā, ka Latvijā viens tranzīta objekts konkurē ar otru. Šiem abiem objektiem vienam otru ir jāpapildina, lai panāktu kravu ātrumu un komfortu. Kravas līdz ostām nonāk pa dzelzceļu, tāpēc konkurences nav. Ja būs vairāk kravas pa dzelzceļu, arī ostās nonāks vairāk kravu," uzsvēra Augulis.
Kā ziņots, Rīgas osta Pārdaugavā izbūvējusi infrastruktūru Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra. Projektā ieguldīti 133,65 miljoni eiro, no tiem Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums līdz 77,19 miljonu eiro apmērā, bet Rīgas brīvostas līdzekļi - aizņēmums no Nordea Bankas un Pohjola Bankas - 56,46 miljonu eiro apmērā.
Savukārt LDz Pārdaugavā uzbūvējis staciju Bolderāja 2 ar savienojošiem ceļiem uz Krievu salu. Projekta izmaksas bija 41,2 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda līdzfinansējums - 29,9 miljoni eiro, LDz finansējums - 11,3 miljoni eiro.
Šogad, turpinot Krievu salas projekta īstenošanu, plānots izstrādāt projektu teritorijas ierobežošanai ar putekļu žogu, kā arī attīstīt dzelzceļa parka četru sliežu izvelkamo ceļu, aģentūru LETA informēja ostā. Kopumā Krievu salas projekta tālākai realizācijai 2016.gadā plānotas investīcijas 9,6 miljonu eiro apmērā.
Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna projekta kopējās izmaksas pārsniedza 40,3 miljonus eiro, no kuriem ES Kohēzijas līdzfinansējums bija 24 miljoni eiro, valsts budžeta līdzfinansējums - 6,85 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums - 9,53 miljoni eiro.
Projekta īstenošanas rezultātā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna pārstrādes spēja palielināsies līdz 3500 vagoniem diennaktī, ticis samazināts trokšņa līmenis, izbūvēti pieci kilometri jaunu sliežu ceļu, modernizēta vadības un kontroles sistēma, uzstādīta jauna vagonu bremzēšanas sistēma.
Kā ziņots, kopējais LDz izpildīto kapitālieguldījumu apjoms 2015.gadā sasniedza gandrīz 217 miljonus eiro, kas ir lielākais investīciju apjoms LDz pastāvēšanas laikā.