Tā otrdien pēc tikšanās ar PV padomes priekšsēdētāju Sandi Šteinu un valdes priekšsēdētāju Andri Lubānu norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Viņš norādīja - lai gan deviņu gadu laikā pirmo reizi ir pieaudzis pārvadāto pasažieru skaits, joprojām pastāv būtiski izaicinājumi. Ministrs īpašu uzmanību pievērsa elektrovilcienu iegādes virzībai un uzņēmuma darbam šī jautājuma risināšanā.
Tikšanās laikā ministrs uzsvēra, ka jau tā ieilgušais jautājums par elektrovilcienu iegādi vairs nevar ilgāk kavēties un PV ar pilnu atbildību jāstrādā, lai šogad nodrošinātu jauno elektrovilcienu iepirkumu.
"Mums jau tagad ir nepieciešami moderni, mūsdienu kvalitātes prasībām un pasažieru vajadzībām atbilstoši pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu, ko gaida liela daļa sabiedrības," ministrs.
Vienlaikus, ņemot vērā nozarē vērienīgo infrastruktūras attīstības un investīciju projektu Rail Baltica: un dzelzceļa elektrifikācijas virzību, Augulis uzdeva PV strādāt kopā ar VAS Eiropas dzelzceļa līnijas un VAS Latvijas dzelzceļš, piedaloties projektu īstenošanas plānošanā, lai nodrošinātu visu iesaistīto pušu saskaņotu rīcību projektu realizēšanā un tehnisko risinājumu salāgošanā.
Savukārt Lubāns informēja, ka noslēgusies elektrovilcienu iepirkuma pirmā kārta un otrajai kārtai ir kvalificējušies visi pieteikumus iesniegušie pretendenti. Tuvākajā laikā, pēc pēdējo precizējumu iestrādāšanas pretendentiem nosūtīs uzaicinājumu dalībai elektrovilcienu iepirkuma sarunu procedūras otrajā kārtā.
Kā ziņots, PV pērn izsludinājis konkursu par 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi. Tostarp paredzēts, ka iepirkuma konkursa uzvarētājam būs jāpiegādā piepilsētas pasažieru elektrovilcieni, kā arī piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamais aprīkojums un jāveic personāla apmācība par piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.
Pieteikumu konkursā par jaunajiem elektrovilcieniem iesniedza pieci pretendenti - Spānijas uzņēmums Patentes Talgo S.L (Talgo), Šveices uzņēmuma Stadler Polijas meitasuzņēmums Stadler Polska Sp. z o.o. (Stadler), Siemens AG un Sinara Group Krievijas kopuzņēmums Uraļskije lokomotivi, Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) un Čehijas uzņēmums Škoda vagonka a.s.. Visi pieci pretendenti kvalificējušies konkursa otrajai kārtai, taču tā vēl nav izsludināta.