"Vēl valdība nav sakārtojusi pašreizējos likumus par taksometru darbību, bet paralēli, lemjot par kopbraukšanu, tiek radīti priekšnoteikumi, lai taksometru un pasažieru pārvadājumu nozari izjauktu. Valdības pārstāvji ar taksometru nozari risina pārrunas par to, kā regulēt nozari, kā to sakārtot. Lemj, vai noteikt taksometriem ikmēneša avansa maksājumu vai patentmaksu. (..) Bet tikmēr Saeimā tās pašas koalīcijas pārstāvji virza citu likumu, kas ļaus ar pasažieru pārvadājumiem nodarboties teju ikvienam. Tas taču liecina par haosu koalīcijā!" sašutumu pauda Taksometru vadītāju arodbiedrības valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka līdz ar kopbraukšanas ieviešanu pašreizējais taksometru darbības regulējums vairs nebūs aktuāls. "Būs tieši tāpat kā citās valstīs, ka līdz ar kopbraukšanas ieviešanu taksometru vadītāji atstāj mājās plafonus un kļūst par kopbraucējiem," sacīja arodbiedrības vadītājs.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka Saeima vakar, 6.oktobrī, pirmajā lasījumā konceptuāli atbalstīja grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas pakalpojumus.
Iepriekš Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija vienojās likumprojektu būtiski uzlabot, izveidojot darba grupu deputāta Edvarda Smiltēna (Vienotība) vadībā, kurā darbosies deputāti, pārstāvji no Autotransporta direkcijas, Satiksmes ministrijas, taksometru nozares, Valsts ieņēmumu dienesta un citām iesaistījām pusēm, lai, likumprojektu skatot otrajā lasījumā, to varētu pilnveidot.
Piedāvāto regulējumu jau kritizējusi Autotransporta direkcija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija, kā arī taksometru kompānijas, paužot, ka tādējādi nozarei tiek piedāvāts ērtāks modelis nodokļu nemaksāšanai. Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsvēris, ka izmaiņas regulējumā būtu jāvirza noteiktajā kārtībā - diskusijās ar ministrijām un nevalstisko sektoru, nevis atsevišķiem deputātiem likumprojektu uzreiz iesniedzot Saeimā.