Vai rindas un vienlaikus kasieru neesamība lielajās nodaļās liecina par grūtībām atrast darbiniekus?
Tā ir viena sadaļa, par ko valde grib iegūt pilnīgu skaidrību, kāda konkrētajos gadījumos ir bijusi problēma – nav bijis darbinieka vai viņš tobrīd darījis citu darbu nodaļā. Esam uzdevuši Rīgas nodaļām izvērtēt transakciju biežumu dienas laikā, lai saprastu, kad veidojas sastrēgumi, un, ņemot vērā šos datus, nodaļām veidot darbinieku grafiku. Atvaļinājumu laikā darbinieki ir jārotē. Rīgā gan ir vēl viens faktors, ka trūkst darbinieku. Taču problēma atrisināsies daudz ātrāk, ja darbinieku skaits korelēs ar operāciju skaitu.
Vai ir kas mainījies LP stratēģijā?
Protams, ka mainījām akcentus stratēģijā, pārskatījām projektus, lai tie saistītos, piemēram, lai šķirošanas procesu optimizācijai pretī būtu atbilstoši IT resursi un attiecīgais departaments zinātu, ko no tā sagaidām nākamajā vai aiznākamajā gadā. Ir ļoti daudz mazāku projektu, kuru dēļ cilvēki pazaudē fokusu uz lielāku bildi. Līdz ar to svītrojām tās lietas, kuras varētu atlikt, vispirms izdarot to, kam vislielākais efekts īsākā laika periodā.
Kādi ir LP plāni dažādos darbības virzienos, ņemot vērā augošo konkurenci, e-komercijas izaugsmi?
Eksprespasta jomā starptautisko sūtījumu skaits aug. Iekšzemē ir asa konkurence, kas vērsta uz zemu cenu. Līdz ar to peļņas marža, ar kuru strādā eksprespasti, ar katru brīdi samazinās. Iekšzemes tirgū B2C klientu skaits (piemēram, lielāko internetveikalu patērētāji) pieaug, bet B2B (uzņēmumi) sektors atsevišķās vietās pat samazinās. Vairākas bankas ir slēgušas savas filiāles, arī apdrošinātāji pārskata savu filiāļu loku, kas tieši uzreiz ietekmē arī LP darba apjomu. B2C segmentā ir ļoti nežēlīga konkurence, un visi (eksprespasta komersanti) cīnās par tiem spēlētājiem, kuriem ir ievērojams sūtījumu skaits. Arī to interneta veikalu vidū, kuri tirgo plaša profila preces, konkurence ir ļoti asa, notiek cīņa gan par preču, gan piegādes cenām. Ir internetveikali, kuri zaudē savu tirgus daļu vai vispār beidz eksistēt, piemēram, Antilla Latvijā un Igaunijā.
LP eksprespasts dažādu nerealizētu projektu dēļ bija nedaudz zaudējis savas pozīcijas, kuras cenšamies atgūt. Esam atjaunojuši iepriekš diemžēl pārtraukto sadarbību ar internetveikalu 220.lv, kam nodrošinām piegādes uz pasta nodaļām, kā arī atsākuši sadarbību ar Statoil DUS. Tāpat runājam ar vairākiem spēlētājiem par sūtījumu piegādi uz Lietuvu, kur mums ir laba sadarbība, nodrošinot piegādes gan pasta nodaļās, gan termināļos, gan mājās.
Vai, ņemot vērā kaimiņvalstu pasta komersantu aktīvo darbību Latvijā, nav domas ieiet blakus esošajos tirgos?
Tas (iepriekšminētais) jau arī ir tas, ko darām, lai nostiprinātu savas pozīcijas Lietuvas mērogā, un tālāk domāsim arī par Igauniju. Arī viņiem, piemēram, Omniva (igauņu pasta pakomāti Latvijā – red. piez.), šobrīd nav viegli.
Vai varat konkurēt ar citu komersantu pakomātiem, kas pieejami cauru diennakti?
Nevar noliegt, ka jebkurš no šiem (konkurentu) risinājumiem ir vērā ņemams spēlētājs. Tā ir viena no lietām, kas pastā ir nokavēta.
Visa intervija lasāma ceturtdienas, 25. augusta, laikrakstā Dienas Bizness!