gada, un 2015.gads ir tirgus liberalizāciju noslēdzošais gads."Mainoties situācijai, kad Latvenergo nav vienīgais elektroenerģijas piegādātājs, klienti ir novērtējuši mūsu stiprās puses - drošību, uzticamību un stabilitāti, un tās ir bijušas par pamatu tam, lai lielākā daļa brīvajā tirgū kā savu tirgotāju izvēlētos Latvenergo. Šeit ir runa par klientu aktivitātes līmeni, ko ietekmē lielākoties pašu tirgotāju aktivitāte un mārketinga kampaņas, ienākot tirgū," stāsta Bariss.Viņš salīdzinājumam piedāvā divus piemērus. Nesen, atveroties tirgum Igaunijā, tieši Latvenergo ar kompāniju Elektrum bijis viens no galvenajiem piegādātāju maiņas procesa veicinātājiem tirgus atvēršanas sākumā, aktīvi izvēršot klientu piesaistes kampaņas, ar to atšķiroties arī no vietējā vēsturiskā tirgotāja Eesti Energia."Latvijā neatkarīgie piegādātāji ir vairāki, bet nav jūtams, ka tie būtiski izvietotu resursus klientu piesaistei reklāmas vai atpazīstamības kampaņās. Vairāk ir vērojama pasīvā pārdošana atšķirībā no Latvenergo, kas arī brīvā tirgus apstākļos ir aktīvi uzrunājis klientus. Savukārt vēsturiski Latviju varam salīdzināt ne tikai ar Igauniju, bet arī ar Skandināvijas valstīm - Somijā un Dānijā tirgus atvēršanas sākumā mājsaimniecību aktivitāte bija līdzīga," informē Bariss un piebilst, ka viņš nepiekrīt apgalvojumam par tirgus pasivitāti.Jau ziņots, ka tirgus pasivitātes dēļ Igaunijas elektroenerģijas ražotāja Eesti Energia meitasuzņēmums Latvijā SIA Enefit joprojām neapsver iespēju tirgot elektrību mājsaimniecībām, intervijā aģentūrai LETA apliecināja Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers.Viņš stāstīja, ka Enefit prognozes pirms elektroenerģijas tirgus atvēršanas ir materializējušās, proti, tirgus ir pasīvs, tajā nav daudz aktīvu spēlētāju, bet galvenā problēma ir tā, ka potenciālie klienti ir ļoti pasīvi un neizmanto tirgus piedāvājumu. Tāpat neesot redzamas lielākās elektrības tirgotājas AS Latvenergo konkurentu mārketinga aktivitātes."Iespējams, tas nozīmē, ka aktīvie tirgotāji redz, ka neatmaksājas minētie ieguldījumi. Enefit vērtē situāciju, taču, tā kā tirgū nekas nav mainījies, nākamgad vēl mājsaimniecībām elektrību netirgosim," apliecināja Bethers.Jau ziņots, ka no šā gada 1.janvāra visas mājsaimniecības elektrību sāka iegādāties atvērtajā tirgū. Šā gada februārī aģentūra LETA pārliecinājās, ka mājsaimniecības joprojām dod priekšroku elektroenerģiju brīvajā tirgū iegādāties no AS Latvenergo, kūtrāk izvēloties citu tirgotāju piedāvājumu.Pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas mājsaimniecībām šā gada 12 mēnešos, tostarp uz 2016.gada janvāri saņemtajos pieteikumos, lēmumu par tirgotāja maiņu ir pieņēmuši 67 717 juridisko personu un mājsaimniecību objektu īpašnieki, aģentūru LETA informēja AS Sadales tīkls.Pēc uzņēmumā teiktā, minētie dati apliecina, ka gan mājsaimniecību, gan arī juridisko klientu zināšanu līmenis par elektroenerģijas tirgu, par elektroenerģijas lietošanas paradumiem un energoefektivitātes iespējām ir pieaudzis.
Latvenergo nepiekrīt viedoklim par elektroenerģijas tirgus pasivitāti
AS Latvenergo nepiekrīt apgalvojumam, ka Latvijas enerģētikas tirgus nav aktīvs, jo klienti ir izvēlējušies aktīvāko starp Latvijas tirgotājiem, šādu viedokli Latvenergo izdevumā Elektroenerģijas tirgus apskats pauž energokompānijas valdes loceklis Uldis Bariss.Viņš atgādina, ka brīvais elektroenerģijas tirgus Latvijā, tajā skaitā mājsaimniecībām, pastāv kopš 2007.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.