Valdības lēmums noteic, ka pasažieru skaits vienā sabiedriskajā transportlīdzeklī, tajā skaitā mikroautobusā, nedrīkst pārsniegt 50% no tā ietilpības un pārvadātājiem jāorganizē pasažieru iekāpšana un izkāpšana no transportlīdzekļa tā, lai šo prasību izpildītu. Ja transportlīdzeklī tā specifikas dēļ to nav iespējams kontrolēt, sēdvietām, kuras nedrīkstēs ieņemt, ir jābūt iezīmētām, atgādina ATD pārstāve Zane Plone.
Novembra vidū, salīdzinot ar oktobra sākumu, reģionālo maršrutu autobusos pasažieru skaits kritās par 30%, bet vilcienos – par 35%, norāda Plone. Pasažieru skaita samazināšanās tendence aizvien turpinās, tāpēc daudzos reisos netiek piepildīta pat puse no viena autobusa ietilpības, un pasažieriem ir iespēja ieņemt vietu tālāk vienam no otra. Savukārt reisos, kas rīta un vakara stundās ir īpaši pieprasīti, pārvadātājiem iespēju robežās būs jānodrošina lielākas ietilpības transportlīdzekļi vai jānodrošina papildu transportlīdzeklis, ja tā rīcībā nav lielākas ietilpības autobusa. Plone Dienai skaidro, ka ATD ir pieredze ar pasažieru skaita ierobežojumiem jau kopš pavasara, kad tādi bija noteikti, un tad esot bijušas zināmas problēmas ar piepilsētas maršrutiem, piemēram, Ādažu virzienā.
Tomēr reisu skaits ir bijis pietiekams, lai, neiekļūstot vienā transportlīdzeklī, varētu sagaidīt nākamo. Ar starppilsētu reisiem problēmu esot mazāk.
Dienas modelēto situāciju, kad, braucot no Valmieras uz Rīgu, kāds autobuss, piemēram, Sēnītes pieturā atstātu ceļa malā pasažieri, jo nevar viņu uzņemt, Plone nosauca par teorētiski iespējamu, taču līdz šim tā nav gadījies. Tiesa, vakar saņemta sūdzība par Bauskas reisu, taču tā vēl nebija pārbaudīta. Trīs cilvēki zvanījuši uz ATD arī par Rīgas satiksmes reisiem, kas nav ATD kompetencē.
Savukārt vakar notikušajā Rīgas domes Civilās aizsardzības komisijas sēdē uzklausīta Rīgas satiksmes pārstāvju atskaite par situāciju galvaspilsētas sabiedriskajā transportā. Rīgas domes pārstāvis Uģis Vidauskis Dienai atzina, ka komisija uzdevusi uzņēmumam pastiprināti pārbaudīt situāciju tā sauktajās pīķa stundās, kad pasažieru skaits ir vislielākais.
Ja tiks konstatēts, ka lielākā pasažieru pieplūduma laikā 50% ierobežojumu nevar ievērot, var nākties meklēt veidus, kā plūsmu samazināt, un tādā gadījumā nav izslēgta atlaižu pārskatīšana atsevišķām pasažieru grupām.
''Pagaidām tas nav dienas kārtībā,'' norādīja Vidauskis. Šodien Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (A/P/P) iecerējis rīkot preses konferenci par aktuālo situāciju un pašvaldības rīcību saistībā ar Covid-19 izplatību pilsētā, un starp uzaicinātajiem tās dalībniekiem ir arī Rīgas satiksmes vadība.
Savukārt Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis Dienai apliecināja, ka pasažieru apjoms ir krities sākotnēji par vairāk nekā 30 procentiem, bet pašlaik, iespējams, kritums esot tuvu pusei. Tas gan neizslēdz varbūtību, ka kādā autobusā vai trolejbusā pēkšņi var iekāpt salīdzinoši vairāk pasažieru, jo nav iespējams kontrolēt to plūsmu, liekot visiem iekāpt tikai pa priekšējām durvīm, kā tas ir starppilsētu autobusos. Kopš septembra, kad tika apstiprināti šobrīd spēkā esošie transporta kustības saraksti, tie nav mainīti, un īpašas iespējas būtiski palielināt reisu skaitu uzņēmumam nav. Zaķis arī apliecināja, ka saņemtās klientu sūdzības tiek pārbaudītas, piemēram, vakar saņemta informācija, ka kādā transportlīdzeklī nav marķējuma uz sēdekļiem, kur nedrīkst sēdēt.