Ieviest pārejas posmu no 1. novembra rosināja deputāts Vadims Baraņņiks (Saskaņa), kura priekšlikums tika atbalstīts. Deputāts Olafs Pulks (Vienotība) rosināja samazināt maksu par Iedzīvotāju kartes izmantošanu, kuru iedzīvotāji izmanto, lai varētu novietot auto pie mājām, bet deputāts Viesturs Zeps (LA) piedāvāja riepu bloķētāju neieviest vispār. Pulka un Zepa priekšlikumi atbalstīti netika.
Pieņemtie grozījumi Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas noteikumos paredz, ka bloķēšanu izmantos tikai trešajā reizē pēc tam, kad tiks konstatēts, ka pārkāpējs nav norēķinājies par autostāvvietas izmantošanu. Konstatējot šo pārkāpumu otrreiz, vadītājam četrās valodās tiks atstāts brīdinājums par to, ka viņa transportlīdzeklis nākamreiz var tikt bloķēts. Trešajā reizē auto tiks uzlikts riteņu bloķētājs.
Automašīnām, kurām būs ārzemju numuri, bloķēšanas iekārtas tiks piemērotas jau pirmajā reizē.
Soda apmaksu pārkāpējs varēs veikt tikai elektroniski - vai nu dodoties uz tuvāko banku, vai darot to ar viedaplikāciju starpniecību. Bloķēšanas iekārta tiks noņemta tikai pēc soda apmaksas veikšanas.
Saistošo noteikumu grozījumi paredz, ka par autostāvvietu izmantošanu iedzīvotāji turpmāk varēs norēķināties tikai elektroniski. Tāpat autostāvvietu kontroles iekārtas izdoto čeku turpmāk nevajadzēs novietot transportlīdzeklī, jo stāvvietas uzraugs apmaksas faktu varēs redzēt viedierīcē. Norēķināties par pakalpojumu varēs tikai bezskaidras naudas veidā, ar SMS pakalpojumu, elektronisko naudu, iegādājoties mēneša abonementu, iedzīvotāja karti vai lietotāja karti.
Tāpat maksāt turpmāk vajadzēs arī par piekabes un puspiekabes novietošanu.
Departaments norāda, ka iemesls šādu izmaiņu ieviešanai ir tas, ka elektroniskās kontroles iekārtas tiek regulāri bojātas, no tām mēģinot izzagt monētas, tajās tiek ievietoti plastmasas maisiņi, kā arī tajās tiek ievietotas citu valstu monētas. Tā rezultātā rodas zaudējumi gan par iekārtu remontu, gan nesaņemto ienākumu veidā, kā arī rodas domstarpības ar transportlīdzekļu lietotājiem par iespēju norēķināties par pakalpojumiem ar priekšapmaksu un attiecīgi pēcapmaksas paziņojumu piemērošanu.
Tāpat maksas autostāvvietās tiekot novietotas piekabes vai transportlīdzekļu sastāvi ar piekabēm, aizņemot maksas autostāvvietu.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Konkurences padome (KP) gan aicinājuši Rīgas domi nepieņemt patērētājiem un konkurencei nelabvēlīgos grozījumus, kas saistīti ar bloķēšanas iekārtu izmantošanu. Iepazīstoties ar grozījumos iekļauto regulējumu, kas vērsts uz Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme tiesībām piemērot transporta līdzekļu riteņu bloķēšanas iekārtas jeb bloķētājus, PTAC un KP secinājuši, ka konkrētais regulējums var radīt būtisku aizskārumu daudzu patērētāju tiesiskajām interesēm un veicināt nevienlīdzīgus konkurences apstākļus, pašvaldības kapitālsabiedrībai piemērojot normas, kuras nevar piemērot citi tirgū esošie komersanti.
PTAC pārstāvji norādīja, ka kopš 2009.gada PTAC vairākkārtīgi ir vērsies pret autostāvvietu pakalpojumu sniedzēju rīcību, patērētāju transportlīdzekļiem piemērojot bloķētājus. Minēto rīcību PTAC ir atzinis par negodīgu, proti, agresīvu komercpraksi un līgumtiesiskajās attiecībās ar patērētājiem par nesamērīgu rīcību, kura tiesiskums atzīts arī ar Augstākās tiesas 2017. gada 21. septembra spriedumu.
Heh
Trollis JT