Laika ziņas
Šodien
Sniega pārslas
Rīgā +1 °C
Sniega pārslas
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Nesteidz atbalstīt maksas paaugstināšanu Rīgā nedeklarētajiem

Iespējamais Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs un apvienības Saskaņas centrs (SC) frakcijas vadītājs Nikolajs Zaharovs neuzskata par pareizu atslogot pašvaldības budžetu, liekot Rīgā nedeklarētajiem iedzīvotājiem par braukšanu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā maksāt vairāk nekā rīdziniekiem, ko piedāvā viņa vietnieks deputāts Mihails Kameņeckis (SC).

“Diez vai šis priekšlikums būtu piemērots. Šodien mums visi iedzīvotāji ir vienādā situācijā un smagā situācijā. Šis jautājums jāskata no šī viedokļa,” nevēlēdamies vienai iedzīvotāju daļai uzlikt papildus finansiālo slogu, saka N.Zaharovs. Viņš gan piekrīt, ka apkārtējām pašvaldībām, kuru iedzīvotāji izmanto Rīgas sabiedrisko transportu, būtu jāpiedalās Rīgas satiksmes (RS) dotēšanā.

N.Zaharovs norāda, ka šie un citi jautājumi tiks diskutēti Satiksmes un transporta lietu komitejā. Kad notiks tās pirmā sēde, vēl nav zināms.

M.Kameņeckis rosina saglabāt esošo RS tarifu vai pat to pazemināt Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem, bet pārējiem noteikt augstāku braukšanas maksu, ziņo LETA. Pēc deputāta domām, ir neloģiski, ka Rīgas sabiedrisko transportu katru dienu izmanto tūkstošiem tūristu un apkārtējo pašvaldību iedzīvotāju, kas pilsētai nemaksā nodokļus, bet Rīgai vienai pašai jāpiešķir 50 miljonu latu dotācija, lai netiktu paaugstināta braukšanas maksa. Tagad arī valsts atteikusies RS piešķirt līdzfinansējumu septiņu miljonu apmērā.

Lai īstenotu M.Kameņecka ideju, pasažieru atšķiršanai varētu izmantot personalizētos e-talonus. Jaunās kārtības administrēšana RS neradītu būtiskus izdevumus, jo ar to nodarbotos elektroniskās norēķinu sistēmas apkalpotājs Rīgas karte (RK), apgalvo RS preses sekretāre Iluta Bērziņa. Saskaņā ar līgumu RS ik gadu RK maksā 5,59 miljonus latu, neatkarīgi no darba apjoma. “Mums tas gandrīz neko neprasa. Jāapmaksā tikai pasta izdevumi, lai iedzīvotājiem izsūtītu pieteikuma anketas,” skaidro I.Bērziņa.

Šobrīd personalizētie e-taloni izsniegti 200 tūkstošiem iedzīvotāju. “Tie jau arī ir tie stabilie sabiedriskā transporta izmantotāji, 99% no viņiem ir rīdzinieki,” piebilst RS pārstāve.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) pirmdien nevarēja noformulēt savu viedokli par frakcijas biedra ierosinājumu: "Apkoposim visus variantus un tad pieņemsim lēmumu." Viņš norādīja, ka ikvienam deputātam ir tiesības nākt klajā ar priekšlikumiem, kā risināt problēmas pilsētā, un atzīmēja, ka šajā laikā ir jāmeklē "netradicionāli risinājumi".

Viņš atgādināja, ka Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers ir piedāvājis apvienot pasažieru pārvadātāju pa dzelzceļu "Pasažieru vilcienu" (PV) un Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmumu. Kā vēsta BNS, Ušakovs noliedza, ka dažādie priekšlikumi par to, kā risināt sabiedriskā transporta jautājumus Rīgā, koalīcijā varētu radīt nesaskaņas, jo koalīcija esot vienojusies, ka, domājot netradicionālus risinājumus, tie jāizrunā ar sabiedrību.

"Rezultāti būs tikai tad, ja no visiem piedāvājumiem izvēlēsimies labāko. Ja mēs visu pa kluso darīsim un deputātiem pateiksim sēdēt klusu, mēs neko arī neizdarīsim," uzsvēra Ušakovs.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas