RD Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību pārstāve Una Ahuna-Ozola Dienai norāda, ka Vanšu tilta kapitālais remonts nav veikts kopš tilta uzbūvēšanas 1981. gadā. Šobrīd departaments ir noslēdzis līgumu par Vanšu tilta kāpņu atjaunošanas būvprojekta izstrādāšanu. Kāpņu remonta projekta dokumentācijas izstrāde, pēc Ahunas- Ozolas teiktā, ir jāveic līdz šī gada septembra beigām. Pēc projektēšanas darbu beigām plānots sākt būvniecības procesu.
Jorģa Zemitāna tilta galvenā inspekcija esot veikta šā gada vasarā, secinot, ka tilta stāvoklis no nestspējas viedokļa ir apmierinošs, bet no lietojamības viedokļa kāpņu margu stāvoklis ir neapmierinošs. Ņemot vērā konstatēto defektu apjomu un raksturu, inspekcijas veicējs – uzņēmums Inženierbūve – rekomendējis atjaunot vai pārbūvēt tiltu divu triju gadu laikā. Arī šī tilta visaptverošs remonts nav veikts kopš tā nodošanas ekspluatācijā 1986. gadā. Pēc Ahunas-Ozolas sacītā, patlaban tilta betona konstrukcijām ir nokalts aizsargslānis zonās, kur pastāv tā atdalīšanās risks, demontētas kāpņu korodējušās metāla nosedzošās konstrukcijas, kā arī nožogotas tās zemtilta zonu daļas, kurās pastāv drošības apdraudējuma risks. Departaments ir uzdevis pilnsabiedrībai Daugavas labā krasta uzturētājs, kas gādā par transporta būvju ikdienas uzturēšanu, turpmāk pievērst pastiprinātu uzmanību regulārai tilta pārbaudei un nepieciešamības gadījumā veikt pasākumus satiksmes dalībnieku drošībai.
Vienīgā tilta, kura stāvoklis, pēc RD paustā, ir slikts, – Brasas tilta – galvenā inspekcija notikusi 2017. gadā. Inženierbūves inspekcijas tehniskā pārskata atzinumā teikts, ka Brasas tilta stāvoklis kopumā ir slikts, tomēr tiltu drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm. Tilta remonts, realizējot izstrādāto pārbūves projektu, jāsāk ne vēlāk kā 2018. gada otrajā pusē. Ahuna-Ozola skaidro, ka šogad noslēgusies Brasas tilta pārbūves projektēšana un ir izsludināts būvniecības iepirkuma konkurss, kas beigsies 13. septembrī.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 7. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!