Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita

Augstais tilts pār Daugavu varētu izmaksāt 150 miljonus eiro

Ziemeļu transporta koridora šķērsojums pāri Daugavai - augstais tilts - varētu izmaksāt aptuveni 150 miljonus eiro (105 miljonus latu), šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem sacīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Projektu vadības attīstības direkcijas vadītājs Andis Kublačovs.

Kublačovs komitejas deputātus iepazīstināja ar Ziemeļu transporta koridora projekta aktualitātēm, paveikto un plānotajiem darbiem.

Ziemeļu transporta koridors sastāv no četriem posmiem. Pirmais posms ir Brīvības ielas dublieris, otrais - Daugavas ziemeļu šķērsojums, bet trešais un ceturtais - rietumu pievedceļi. Pēdējais posms atrodas ārpus Rīgas robežām.

Nesen ir noslēgusies 1.posma skiču projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) izstrāde. Pašvaldība jau gada sākumā izvēlējās šī posma trases ģenerālvariantu.

Patlaban tiek aktīvi apspriests trases otrais posms. Austrumos tas sākas pie satiksmes pārvada ar Austrumu maģistrāli, šķērso pilsētas centra ziemeļu daļu, Daugavu un beidzas rietumos no Daugavgrīvas ielas. Līdz šim piedāvāti trīs izvietojuma varianti un tehniskie risinājumi.

2.posma skiču projekta izstrādātājs "Basler & Hofmann GmbH" iesniedzis 2.posma skiču projekta izstrādes 3.starpposma ziņojuma 1.daļu. Iesniegtā materiāla detalizācijas pakāpe pilnībā atbilst ietekmes uz vidi darba ziņojuma sabiedriskās apspriešanas prasībām.

Decembrī tiks sākta 2.posma IVN darba ziņojuma jeb izstrādāto skiču variantu sabiedriskā apspriešana. Pašreiz norisinās sabiedriskās apspriešanas sagatavošana un procesa organizēšana, piesaistot gan atbilstošus speciālistus no dažādām Rīgas domes struktūrvienībām, gan arī projekta ekspertus.

Par 2.posma ģenerālvariantu pašvaldība lēmumu varētu pieņemt nākamā gada maijā, norādīja Kublačovs.

Speciālisti konstatējuši, ka lētāks variants ir Ziemeļu koridora 2.posma trasē neskart kapu teritoriju un apiet to uz estakādēm, bet kā Daugavas šķērsojumu izvēlēties gandrīz 60 metru augstu tiltu.

Pēc Vācijas uzņēmuma "Basler&Hofmann" aplēsēm, šī trases varianta izvēles gadījumā Ziemeļu koridora izmaksas būtu tikai 995 miljoni eiro (aptuveni 700 miljoni latu), salīdzinot ar citiem, ievērojami dārgākajiem variantiem, kuros ir paredzēts būvēt tuneļus. Tādējādi atrasts veids, kā ietaupīt aptuveni 270 miljonus eiro (189 miljonus latu).

"Paredzēts, ka visi kuģi varēs zem šāda tilta izbraukt. Somijā gan tiekot būvēts 63 metrus augsts kuģis, bet viena kuģa dēļ mēs nemainīsim visu lielo projektu," sacīja Kublačovs.

Tiesa gan, šī varianta izvēles gadījumā ievērojami pieaugtu nekustamo īpašumu atpirkšanas izmaksas.

Kublačovs informēja, ka pie visideālākās darbu norises Ziemeļu transporta koridora būvniecība varētu sākties 2012.gada vidū. Maģistrāli gan varētu būvēt pa daļām, jo katru posmu iespējams izmantot atsevišķi.

Ziemeļu koridora projekta mērķis ir atslogot no transporta radītās slodzes Rīgas centru, uzlabot transporta sistēmas efektivitāti galvaspilsētā un Rīgas reģionā kopumā, iekļaut Eiropas nozīmes ceļu tīklā Rīgas ostu un palielināt Rīgas un Latvijas konkurētspēju.

Jau ir izvēlēts viens no trim piedāvātajiem skiču projekta variantiem Ziemeļu transporta koridora 1.posmam - Brīvības ielas dublierim.

Ziemeļu koridors tiks integrēts Rīgas ielu struktūrā ar 10 līdz 12 daudzlīmeņu krustojumiem. Autoceļš šķērsos arī Daugavu un būs uz ziemeļiem vistālāk esošais Daugavas šķērsojums.

Projekta sagatavošana tika sākta 2005.gada decembrī, plānotais būvniecības sākšanas laiks bija 2012.gads un plānotais būvniecības pabeigšanas laiks - 2018.gads.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Briest eksāmenu reforma

Centralizēto eksāmenu kārtību vēlas pārskatīt, šoreiz – samazinot to skaitu.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas