Vienotības līderei Solvitai Āboltiņai pēc koalīcijas partneru Zaļo un Zemnieku savienības un Nacionālās apvienības Visu Latvijai!-TB/LNNK (NA) noraidošās attieksmes pret šāda aizdevuma piešķiršanu arī ir radušies vairāki jautājumi, trešdien vēsta laikraksts Diena.Politiķei esot pilnīgi skaidrs, ka ir svarīga aviokompānijas tālāka attīstība, bet jautājums ir, vai iespējams izvairīties no šī starpposma un uzreiz meklēt stratēģisko investoru. Vienotības valdē kolēģiem bijuši vairāki neskaidri jautājumi, kurus līdz frakcijas sēdei lūgts noskaidrot Iekšlietu ministrijas parlamentārajai sekretārei Evikai Siliņai un Satiksmes ministrijas parlamentārajai sekretārei Karīnai Kornai. Jāatgādina, ka pēc satiksmes ministra Anrija Matīsa (Vienotība) demisijas šie pienākumi tagad uzticēti iekšlietu ministram Rihardam Kozlovskim (Vienotība). Uz vaicāto, vai tos nevajadzēja uzņemties pašai premjerei, Āboltiņa Dienai atbildēja apstiprinoši - vēl jo vairāk tāpēc, ka iekšlietu ministrs ir ļoti noslogots, viņa kompetencē ir arī liela daļa no jautājumiem, kas saistīti ar bēgļu krīzi.Uz jautājumu, vai nav gaidāmas juridiskas sekas gadījumā, ja netiek atbalstīts priekšlikums par vācu investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa 52 miljonu eiro ieguldījumu un 80 miljonu eiro piesaistīšanu no Valsts kases, premjere Laimdota Straujuma (Vienotība) otrdien atbildējusi noraidoši, ziņo aģentūra LETA. Tāpat viņai neesot bažu par starptautisku investīciju strīdu, jo līgums neesot noslēgts.Notikumu attīstība pēc Ministru kabineta slēgtās sēdes un satiksmes ministra demisijas pagājušajā nedēļā pastiprināja iespaidu par sagaidāmo valdības maiņu, kas jau kļūst ticamāka nekā vasarā, kad premjere Straujuma pēc veiksmīgi novadītās Latvijas prezidentūras ES Padomē bija ieguvusi otro elpu. Norādes uz pazīmēm, kas varētu liecināt par nepieciešamību īstenot kādas pārmaiņas varā, izskan kā Vienotības, tā koalīcijas partneru izteikumos. "Premjerei nav izdevies pārliecināt partnerus par atbalstu 80 miljonu eiro aizdevumam," norādot uz zināmu atbildību, sacīja Āboltiņa."Viss ir nolikts nogaidīšanas režīmā, bet valdības maiņa ir tuvāk nekā jebkad," Dienai atzina arī Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas vadītājs Augusts Brigmanis. Viņam tāds iespaids radies, jo Vienotība nav publiski šo iespēju noraidījusi, tā nesteidzoties meklēt jaunu satiksmes ministra kandidātu, no Vienotības arī izskanējušas šaubas par valdības rīcībspēju. Tās darbu neatvieglojot arī tas negatīvais fons, kāds publiskajā telpā esot radīts par notikumiem ap airBaltic. ZZS ne tikai neplānojot gāzt valdību, bet arī nevēlas uzņemties iniciatīvu jaunas veidošanā. Koalīcijā ir politiķi, kuri saskata ZZS interesi pēc iespējas ilgāk ļaut Vienotībai mocīties risinājumu meklējumos.Visu rakstu lasiet laikraksta Diena trešdienas, 11.novembra, numurā!
Klusums pēc un pirms vētras
Vienotība trešdien frakcijas sēdē lems par attieksmi pret valdības atbalstīto nacionālās aviokompānijas airBaltic investīciju plānu. Taču nedēļas sākumā partijas valdes sēdē nav bijis pārliecinoša atbalsta atrastajam finanšu investoram, vācu uzņēmējam Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam, kuram aviokompānijā būtu jāiegulda 52 miljoni eiro, bet valstij - 80 miljoni.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.