Ar starptautisku skandālu beidzies Slovākijas patērētāju aizsardzības asociācijas pētījums, kas notika astoņās ES dalībvalstīs. Tika atklāts, ka Čehijas, Polijas, Slovākijas, Ungārijas, Rumānijas un Bulgārijas lielveikalos transnacionālās korporācijas izvieto zemākas kvalitātes produktus nekā Vācijā un Austrijā, kaut preces rotā viens un tas pats brenda nosaukums, teiksim, Jacobs Cronung, Nescafe Gold vai Coca-Cola. Tikai šokolāde Milka visās astoņās valstīs bija vienā kvalitātē. Zīmīgi, ka nebija neviena gadījuma, kad zemākas kvalitātes produkts būtu izvietots «veco valstu» Vācijas vai Austrijas lielveikalā.
Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uz šo informāciju pagaidām ir atbildējis ar atrunāšanos. Neesot ierobežojumu tirgot dažādas kvalitātes preces, uz to norādot marķējumā. Tur jau tā lieta, ka marķējumā netiek norādīts, ka Tchibo Espresso, kas ražots dažādās valstīs, būtu ar dažādu kvalitāti! Cilvēks, ieraugot marķējumu, uzticoties brendam un būtībā tiek apmānīts.
Ir pacelta lieta, par kuru nav bijis pieņemts runāt politikas līmenī, kaut par to ir nojautuši vai zinājuši daudzi. Lielveikals Sky gluži atklāti uzsver reklāmas kampaņā, ka veikalā tirgo tos pašus brendus, ko citos veikalos, tikai ražotus Rietumeiropas tirgum, aicinot izbaudīt atšķirību.
Nav jāgaida, ka ārvalstu intereses lobējošās partijas ekonomikas ministrs Artis Kampars, kura pārziņā atrodas PTAC, reaģēs, aizstāvot Latvijas intereses. Ārzemnieku partija to nekad nedarīs. Jānis Dūklavs pārstāv partiju, kurai latviešu intereses, jācer, ir svarīgākas nekā izpatikšana ES kungiem. Dūklavam ir iespēja kļūt par visas Eiropas nozīmes politiķi.