Pilsētnieku ekstras
Tieši Forester, nevis rallijā dresētā Impreza STI ir populārākais Subaru modelis. Jau pirms sešiem gadiem pārdoto automašīnu skaits pārsniedza miljonu, bet pērn - divus. Ņemot vērā salīdzinoši niecīgo Subaru atomsvaru autoindustrijas Mendeļejeva tabulā, tas ir daudz. Katrs nākamais Forester kāpinājis pārdošanas apjomus. Subaru cer, ka tā notiks arī ar ceturtās paaudzes modeli.
Forester arī līdz šim bija tīri izskatīgs, kaut arī vienkāršs krosovers. Jaunais modelis arī nav pretendents uz Red Dotdizaina godalgu, tomēr ieguvis izteiksmīgāku priekšpusi, bet dārgākajās versijās - arī modernus LED gabarītu rāmīšus lukturos. Tā kā tie pieejami tikai kopā ar ksenona lukturiem un sākot ar XE komplektāciju, dienasgaitas lukturu lomu līdzīgi Mitsubishi ASX pilda prastas, dzeltenīgas spuldzītes miglas lukturos. Forester ticis arī pie īstiem pilsētnieku atribūtiem - elektrificēta bagāžnieka vāka un apgaismojuma durvju apakšā, acīmredzot - lai neuzkāptu čūskai. Austrālijā, kas ir liels Forester tirgus, to noteikti novērtēs. Starp citu, durvis tagad pilnībā nosedz slieksni, kas dubļos vairs nekļūs netīrs.
X spēles iesācējiem
Lai gan topversija veidos mazāko pārdoto Forester daļu, skaidri redzams, ka Subaru Nordic lepojas ar turbo modeļa atgriešanos. Ar lielu entuziasmu priekšā tiek celta 240 zirgspēku jauda un standarta Lineatronic variators ar astoņām fiksētām pakāpēm sešu vietā - kā parastajiem Subaru. Par manuālās kārbas trūkumu sevišķi nav ko skumt, jo tās slēgšanās mehānisms nav atdarināšanas paraugs. Bet ko vēl spēj automobilis ar oficiālo nosaukumu Forester 2.0 DiT XT?
Te uz skatuves parādās Tonijs ar saviem «kurmja rakumiem». «Mežinieks» aprīkots ar dažādām kalnu braukšanas ierīcēm, kā arī gudru stabilitātes sistēmu. Tā ne tikai izglābj kāda Virtanena kunga sarkano pastkastīti no taranēšanas, bet arī ievirza pareizā gaitā pastāvīgās pilnpiedziņas talantus. Uzkāries ar diviem riteņiem gaisā, Forester prot pats sevi izpestīt no šķietami bezcerīgās situācijas. Galvenais, lai līdzās variatora svirai būtu poga X-Mode.
Šis jauninājums attāli atgādina Land Rover Terrain Response, adaptē automašīnas vadību bezceļa apstākļiem un, kā godīgi atzinās Subaru pārstāvji, ir vienkārša palīdzība «čaiņikiem». Tāda gan ir arī citiem ar labu elektroniku aprīkotiem krosoveriem, taču Forester vēl ir absolūtais sāngāzes rekordists. Vairākumam automašīnu jau 45 grādu slīpums nozīmē, ka viss ir slikti, bet Forester robežskaitlis ir 51 grāds. Reālā pārbaudījumā tas nozīmē, ka sānlogā redzams sniegs, turklāt ļoti, ļoti tuvu. Noslēgumā Subaru tomēr parāda, ka visa tā elektronika tāds štrunts vien būtu, ja ne simetriskā AWD pilnpiedziņa. Pirms stāva kalna visi elektroniskie vagari jāatslēdz, un apledojusī nogāze jāpieveic pēc vecās labās «ieskrējiens + gāze, gāze!» metodes.
Dīzelis meklē automātu
Acīmredzot baidoties no konfrontācijas ar saniknotiem lauku iemītniekiem un vietējās policijas, Subaru nelaiž baltos turboforesterus tālāk par Tonija teritoriju. No «stieņa» mantotās SI-Drive ļaunuma pogas uz stūres paliek neizmēģinātas... Taču arī 2 litru bokserdīzelim visi riteņi vienmēr ir velkošie.
Vienas automašīnas spārnu jau rotā dāņu kolēģu azartiskās braukšanas sekas, un vientulīgas sniega kupenas sportisku iekarošanu kavē tikai bezradžu riepas. Diemžēl nav zudusi pasaulē vienīgā bokserdīzeļa nesaderība ar manuālo pārnesumkārbu: 4. ātrumā auto brīžiem īsti neiet, bet 3. robā jau skaļi rūc.
Lai aiztaupītu organismam šoku no straujas temperatūras paaugstināšanās, atgriezies Latvijā, ar veco Forester devos aklimatizācijas braucienā uz Alūksni, kur nebija daudz siltāk kā Hemēnlinnā. Atšķirības ir acīmredzamas. Panelis no kompaktā XV uzlabojis dzīvi jaunā Forester salonā, motoru jaunajā dzird mazāk, arī apsilde Somijā testētajos dīzeļos, šķiet, darbojās optimālāk. Taču japāniskā askēze saglabājusies - vai arī šo iespaidu rada arhaiskais radio. Gribētos arī komfortablāku gaitu un precīzāk slēdzamu pārnesumkārbu. Citādi Forester ir tikpat uzticams un taisnprātīgs kā suņu pajūga līderis, turklāt šis tērauda haskijs neizliekas par to, kas nav.