Toyota šā gada pirmajos sešos mēnešos pārdevis 4,99 miljonus automašīnu, tirdzniecības apjomam piedzīvojot kritumu salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn.
Tikmēr Volkswagen pārdošanas apjoms pirmajā pusgadā sasniedzis 5,12 miljonus automobiļu, kas ir arī vairāk par trešajā vietā esošā ASV autobūves uzņēmuma General Motors (GM) pārdotajiem 4,76 miljoniem automašīnu.
Volkswagen bija apsteidzis Toyota jau pērnā gada pirmajā pusgadā, taču tad uzņēmumu skāra vērienīgs kaitīgo izmešu datu falsificēšanas skandāls, kas negatīvi ietekmēja tirdzniecības apjomu.
Šogad Toyota piedzīvojusi pārdošanas apjoma samazināšanos Ziemeļamerikā, bet hibrīdautomašīnu Prius tirdzniecība ASV sarukusi par ceturtdaļu.
Tāpat autoražotāju negatīvi ietekmējušas rūpnīcu slēgšanas saistībā ar zemestrīcēm Japānā šā gada sākumā.
Toyota pasaulē lielākā autoražotāja statusu, kas 2011.gadā tika zaudēts GM, atguva 2012.gadā.