Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 7. novembris
Lotārs, Helma
Jaunlaiku mantra – "jāizņem reklāma no sabiedriskajiem medijiem" – nav stratēģija, bet lozungs

Tad kurš īsti ir Latvijas prezidents? A?

Likumdevējs šonedēļ, visticamāk, lems par jaunu amatpersonu nominēšanu darbam Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP). Latvijā skaudri iezīmējas informatīvā pretstāve, manipulācijas ar apšaubāmiem ziņu avotiem, kur virsraksti "sācies karš" vai "visi mirst badā" ir ikdienas parādība. Krievijas un Baltkrievijas pierobežā TV šķīvji pagriež Rīgai, piedodiet, d..., un ļaudīm ilgi jādomā – kurš šobrīd ir Latvijas prezidents? Ulmanis? Nē, laikam tomēr tā sieviete, eh, uzvārdu aizmirsu...

Šie ir tikai daži mediju problemātikas atzari, ar kuriem NEPLP būs intensīvi un gudri jāstrādā. Tajā skaitā ar politiķiem konkrētu likumdošanas iniciatīvu veidošanā un virzīšanā. Neatlaidīgi.

Pagājušajā nedēļā Saeimā notika kandidātu iztaujāšana. Parādījās ziņas par favorītiem. Pieredze gan rāda, ka rezultāts bieži sanāk pilnīgi citāds. Klaušināšanā iezīmējās ļaudis, kuriem gauži miglains priekšstats par mediju lietām. Dažs/daža tā būrās pa neparasto jēdzienu lapām, ka palika žēl. Otra grupa bija nozari labi zinoši cilvēki, kurus tik viegli maisā neiebāzt. Tomēr šeit der apstāties. Lūk, Gunta Līdaka, Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore. Nozari pārzina lieliski, darbojas tur, ai, nevar atcerēties, cik bezgalīgi ilgi. Skaidrs, ka favorītos, kā gan citādi. Kas dara piesardzīgu?

Cilvēki, kas nozarē ir ļoti, ļoti ilgi, būtībā ir līdzatbildīgi par situāciju.

Vai situācija ir laba? It kā jau ne... Vai var cerēt, ka tagad notiks citādi? Kāds cerībai pamats? Protams, tikpat labi līdzatbildība jāuzņemas arī citiem ilgi mediju vidē strādājošajiem, tostarp šo rindu autoram. Līdzsvaram jāliek "jaunos un dedzīgos". Cik daudz ir tādu? Patriks Grīva, iespējams...

Tomēr galvenais, kas darīja uzmanīgu. Ne terminus boksterējošie, ne daudzus gadus medijos strādājošie gandrīz nepieskārās nozarei kā sistēmai, nozarei kā stratēģiskas plānošanas subjektam. Vienkāršāk – derēja pāris teikumu kopainas iezīmēšanai. Jaunlaiku mantra – "jāizņem reklāma no sabiedriskajiem medijiem" – nav stratēģija, bet lozungs. Tieši te parādījās otrs noklusējums. Lai kaut ko panāktu, būs jāstrādā ar politiķiem. Nevajag uztraukties – jāstrādā, nevis jāguļ. Virzot iniciatīvas, aizstāvot, pārliecinot, runājot, pārkāpjot aizspriedumiem. Galu galā – uzelpojot pēc ziņas "prezidents šodien izsludināja...". Nedzirdēju praktiski neko, kas liecinātu par šī vienkāršā konstatējuma izpratni. Tas pašsaprotami? Nezin, nezin... Atmiņā bijušā NEPLP šefa Ainara Dimanta uzsāktie projekti un idejas, starp kurām daudzas bija vērtīgas un atbalstāmas. Rezultāts – nulle. Iemesls – pilnīga neprasme komunicēt ar politiķiem. Jā, Saeimas atbildes reakcija, izbalsojot Dimanta kungu, bija stulba. Tomēr – arī lielo ieceru rezultāts mediju laukā bija nekāds.

Protams, var tāpat urķēt uz priekšu, izsitot naudu te vienam projektam, te otram, uzdodot sabiedriskajiem medijiem aizpildīt vēl kādu cirkulāru duci un sistēmiski neko nemainot.
Tad gan nevajag šausmināties par prezidenta nezināšanu pierobežā un ne tikai... Atcerējos! Nav sieviete, ir tas vecais onkols!!!

Top komentāri

Senais
S
Tiem "tur augšā" ir pilnīgi vienalga ko/kā domā "tās apakšas" , jo tas neietekmē viņu komfortu.
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Par Līdaku pilnīga taisnība. Tik ilgi vadošos amatos - jau sen kā vajadzēja varēt un mācēt visu sakārtot! Bet - tāpēc jau tik ilgi ir noturējusies, jo nekā nedara, tikai gudri runā - tāpat kā viņas dvīne, Vita Tērauda. Meklē tik siltas vietiņas, kur darbs kaulus nelauž un galvenais - atbildības nekādas!
Konsultants
K
Vēl nekad nākamā padome nav bijusi tik ļoti tuvu komercmedijiem, kuru mēŗķis ir peļņa (Līdaka, EHR darbinieks Grīva) un tik akadēmiski tālu (Beitika) no puliskās telpas pārraudzības, tik atriebības alku pilna (no LTV palūgtais Āboliņš). Vēl nekad agrāk Latvijas mediju telpai nav bijis tik ļoti liels apdraudējums no Krievijas mediju puses, kam pretī pārraudzības līmenī tiek likta tikai savtīga savu komercinterešu aizstāvība un tik maz rūpju par valsti un mediju telpu kopumā. Sagaidāmi ļoti "jautri" un nepārprotami dīvainiem lēmumiem pilni pieci gadi. To Kolāts redz. Politiķi, kārē pēc pašvaldību vēlēšanu propagandas iespējām to neredz (negrib redzēt). Likumsakarīgi nožēlojami.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kampaņa vai rūpes?

Diskusijas par pārtikas produktu augstajām cenām Latvijā, salīdzinot ar līdzīgām precēm gan Baltijas kaimiņvalstīs, gan arī tālākās Eiropas valstīs, ar lielāku vai mazāku regularitāti uzvir...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē