Šie ir tikai daži mediju problemātikas atzari, ar kuriem NEPLP būs intensīvi un gudri jāstrādā. Tajā skaitā ar politiķiem konkrētu likumdošanas iniciatīvu veidošanā un virzīšanā. Neatlaidīgi.
Pagājušajā nedēļā Saeimā notika kandidātu iztaujāšana. Parādījās ziņas par favorītiem. Pieredze gan rāda, ka rezultāts bieži sanāk pilnīgi citāds. Klaušināšanā iezīmējās ļaudis, kuriem gauži miglains priekšstats par mediju lietām. Dažs/daža tā būrās pa neparasto jēdzienu lapām, ka palika žēl. Otra grupa bija nozari labi zinoši cilvēki, kurus tik viegli maisā neiebāzt. Tomēr šeit der apstāties. Lūk, Gunta Līdaka, Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore. Nozari pārzina lieliski, darbojas tur, ai, nevar atcerēties, cik bezgalīgi ilgi. Skaidrs, ka favorītos, kā gan citādi. Kas dara piesardzīgu?
Cilvēki, kas nozarē ir ļoti, ļoti ilgi, būtībā ir līdzatbildīgi par situāciju.
Vai situācija ir laba? It kā jau ne... Vai var cerēt, ka tagad notiks citādi? Kāds cerībai pamats? Protams, tikpat labi līdzatbildība jāuzņemas arī citiem ilgi mediju vidē strādājošajiem, tostarp šo rindu autoram. Līdzsvaram jāliek "jaunos un dedzīgos". Cik daudz ir tādu? Patriks Grīva, iespējams...
Tomēr galvenais, kas darīja uzmanīgu. Ne terminus boksterējošie, ne daudzus gadus medijos strādājošie gandrīz nepieskārās nozarei kā sistēmai, nozarei kā stratēģiskas plānošanas subjektam. Vienkāršāk – derēja pāris teikumu kopainas iezīmēšanai. Jaunlaiku mantra – "jāizņem reklāma no sabiedriskajiem medijiem" – nav stratēģija, bet lozungs. Tieši te parādījās otrs noklusējums. Lai kaut ko panāktu, būs jāstrādā ar politiķiem. Nevajag uztraukties – jāstrādā, nevis jāguļ. Virzot iniciatīvas, aizstāvot, pārliecinot, runājot, pārkāpjot aizspriedumiem. Galu galā – uzelpojot pēc ziņas "prezidents šodien izsludināja...". Nedzirdēju praktiski neko, kas liecinātu par šī vienkāršā konstatējuma izpratni. Tas pašsaprotami? Nezin, nezin... Atmiņā bijušā NEPLP šefa Ainara Dimanta uzsāktie projekti un idejas, starp kurām daudzas bija vērtīgas un atbalstāmas. Rezultāts – nulle. Iemesls – pilnīga neprasme komunicēt ar politiķiem. Jā, Saeimas atbildes reakcija, izbalsojot Dimanta kungu, bija stulba. Tomēr – arī lielo ieceru rezultāts mediju laukā bija nekāds.
Protams, var tāpat urķēt uz priekšu, izsitot naudu te vienam projektam, te otram, uzdodot sabiedriskajiem medijiem aizpildīt vēl kādu cirkulāru duci un sistēmiski neko nemainot.
Tad gan nevajag šausmināties par prezidenta nezināšanu pierobežā un ne tikai... Atcerējos! Nav sieviete, ir tas vecais onkols!!!
Senais
lustīgais nerris uz tirgus plača
Konsultants