Kas ir šī "misiju pieeja", ir diezgan mistisks jautājums. Kā rakstīts LIAA sagatavotajā dokumentā, tās "pamatā ir princips, ka valsts ir ambiciozu uzdevumu katalizators, veicinot to, kas citādi nebūtu sasniedzams. Ne tikai rezultāts, bet pats process, kas ir misiju risināšanas pamatā, ir tas, kas galu galā atrisina lielākās problēmas, radot vidi iekļaujošai, ilgtspējīgai un uz inovāciju virzītai izaugsmei". Šī pieeja esot apspriesta jau sen, bet aktualitāti ES līmenī ieguvusi tikai šogad, sniedzot iespēju Latvijai kļūt par tās pionieri globālā līmenī (sic!).
Labi, pieņemsim, ka runa ir par kaut kādu procesu, kas risina kaut kādas problēmas. Bet kas tad īsti ir Latvijas kā "pioniera" "pilota misija" Jūra 2030, kas turklāt esot ne tikai process, bet arī valsts tēls reizē? Tik sarežģīta jēdzienu ekvilibristika 31. augusta sēdē samulsināja Krišjāni Kariņu, kuram kā premjeram taču jābūt Latvijas valsts kā pilota pioniera pilotam. Pēc viņa domām, stāstīt kādam par Jūru 2030 esot garlaicīgi.
LIAA ieskatā misija Jūra 2030 esot iestāšanās par saldūdens pieejamību ikvienam planētas iedzīvotājam. Lai to sasniegtu, esot nepieciešams "atjaunot dabisku ūdens aprites ciklu (?), kas ir plašs, komplekss un sistēmisks process". Savukārt Latvijas "smilškaste" jeb "vieta, kur ieinteresētas personas spēj radīt un testēt jaunas, inovatīvas idejas, veidot prototipus dažādiem projektiem un rīkiem, izpētīt jaunus tematus, attīstīt tehnoloģijas un dalīties zināšanām", esot Baltijas jūra. Tādēļ šī misija kalpos kā instruments, "kas veicinās Latvijas tautsaimniecības viedās reindustrializācijas attīstību, gan veidojot jaunus sadarbības tirgus, gan ražojot un piedāvājot jaunus, globāli pieprasītus produktus".
Varētu jau teikt: kas gan tur jauns, ne pirmais murgoloģijas piesātinātais ierēdņu sacerējums? Taču lietas būtība drīzāk slēpjas tur, ka uz tā pamata LIAA jau ir izsludinājusi 540 000 eiro vērtu iepirkuma konkursu par "valsts tēla pētījuma, stratēģijas un rīcības plāna" izstrādi. Būtībā – uz vienu, ierēdņu sacerētu murgu pamata privātām reklāmas un PR firmām nu būs pamats izvērst nākamos murgoloģijas sacerējumus. Par nodokļu maksātāju naudu, protams!
Murgoloģijas triumfs
Latvija gadu gaitā ir mēģinājusi tapināt dažādus reklāmas lozungus valsts tēla vajadzībām: Zeme, kas dzied, Tilts starp Austrumiem un Rietumiem, Magnētiskā Latvija. Visi ir bezcerīgi izgāzušies, kas valdībai jeb, precīzāk, Ekonomikas ministrijai Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) veidolā lika ķerties pie jauna veida valsts tēla modeļa izstrādes, ko tā nodēvēja par "misiju orientētu pieeju". 31. augustā valdība šo "misiju pieeju" apstiprināja, līdz ar pirmo "pilota misiju" – Jūra 2030.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.