“Latvijas uzņēmējdarbības pamatā ir ļoti racionāla pieeja biznesa procesiem. Proti, uzņēmumi primāri koncentrējas uz tām darbībām, kas dod tiešu un iespējami ātru atdevi. Piemēram, tie rūpējas par klientiem, darbiniekiem un uztur labas attiecības ar piegādātājiem, jo apzinās šo faktoru ietekmi uz finanšu darbības rādītājiem,” stāsta biznesa vitalitātes mērījuma autors Dr. Arnis Sauka.
Viņš gan norāda, ka uzņēmumi citās valstīs, piemēram, Lietuvā, norāda uz to, ka uzņēmumi ilgtermiņā iegūst, arī investējot izteikti sociālās aktivitātēs. Taču Latvijā ieguldījums sociālajās aktivitātēs, kā, piemēram, brīvprātīgais darbs sabiedrības labā vai vides aizsardzībā esot salīdzinoši zems.