«Lētākā alus kausi nu paliek tikai studentu dzīvē,» atzinis viens no Rīgas kroga bārmeņiem, kurš gan vēlējies palikt anonīms.
Viņš stāstījis, ka iepriekšējos divos gados alus kļuva par iecienītāko dzērienu pat tiem, kuri iepriekš to nedzēra – vienkārši cilvēkiem nebija naudas tēriņiem alkoholiskajiem dzērieniem, bija citas prioritātes. Taču pērn jau bija vērojama kustība un vairāk izvēlējās viskijus, konjakus. Šā gada vasara savukārt atnesusi jaunas vēsmas: tīrie dzērieni vairs nav tik ļoti iecienīti, bet topā esot kokteiļi – Mojito (ar rumu) un rums ar kolu. Salīdzinājumam – puslitra alus kauss Vecrīgā maksā ap diviem latiem, kamēr kokteiļa vidējā cena ir vismaz divreiz augstāka.
Cits bārmenis, kurš šo rūpalu piekopj jau kopš 2000. gada, arī novērojis līdzīgu tendenci – alu joprojām pērk, taču dārgāku, piemēram, Leffe un beļģu Westmall. Šo alus marku cena ir vidēji par 70% augstāka nekā lētākajām alus markām. Kā pieprasītākos alkoholiskos kokteiļus viņš minējis Mojito, Long Island Tea, Daiquiri, kā arī neierasto Caipirinha.
Pretēji dažādajiem ekonomistu vērtējumiem visi Neatkarīgās aptaujātie bārmeņi atzinuši – ekonomikas krīze ir beigusies. Par to liecinot arī klientu atstātās dzeramnaudas.
«Patiesībā lēnām zūd stereotips, ka lielākos čajus atstāj ārzemnieki, muļķības. Tāds kārtīgs pašmāju bāleliņš reizēm ir gatavs atstāt pat simts procentu pa virsu! Protams, ir mazliet jāmāk ar viņu pastrādāt, bet tas ir fakts – mūsējie labu servisu māk un var novērtēt augstāk nekā veco demokrātiju izlutinātie skandināvi vai vācieši,» stāstījis kāds bārmenis.