Pirms sacensībām Latvijas nometnē valdīja piesardzība. Pēc kājas traumas izārstēšanas vadošais pilots Oskars Ķibermanis bija startējis tikai vienās četrinieku sacensībās, Pasaules kausa pēdējā posmā Īglsā ieņemot 5. vietu, turklāt ar jaunām kamanām un jaunizveidotu stūmēju komandu. ''Šosezon ir veikti tikai 13 braucieni ar četrinieku kamanām, un tas ir ļoti maz,'' Dienai norādīja Latvijas izlases galvenais treneris Sandis Prūsis. Altenbergā arī otrajā sacensību nedēļā turpinājās kārtīga ziema, tiesa, nebija tik auksts kā divnieku mačos. Pēc divnieku sacensībām Prūsis atzina acīmredzamo, ka slīdamība varēja būt labāka un bija bažas, vai līdzīga tendence nebūs arī ar četrinieku kamanām. Ķibermanis ar stūmēju Matīsu Mikni pēc pērn iegūtajām bronzas medaļām šogad uzrādīja 6. labāko rezultātu. Četrinieku treniņbraucienos arī gāja kā pa viļņiem, turklāt Ķibermaņa četriniekam bija 23. starta numurs, kas nozīmēja jau izdangātu trasi, braucienus veicot bobsleja ''smagajai artilērijai''.
Ņemot vērā visu iepriekšminēto, pēc pirmās sacensību dienas Ķibermaņa ekipāžas ieņemtā 4. pozīcija, tikai 0,11 sekunžu atpaliekot no trešajā vietā esošā vācieša Johannesa Lohnera, šķita labs rezultāts. Pirmais brauciens mazajam Oskaram gan bija ar kļūdām, tāpēc tikai 6. rezultāts, turpretī otrajā piegājienā Ķibermanis apliecināja, ka Altenbergas trase braukšanas ziņā viņam bijusi parocīga jau no pirmās reizes. Otrajā braucienā Ķibermaņa četrinieks sasniedza 2. rezultātu, tikai 0,15 sekunžu atpaliekot no varenā vācieša Frančesko Frīdriha četrinieka. Pirmajā braucienā ar Frīdrihu negaidīti sīvi konkurēja austriešu pilota Bendžamina Maiera ekipāža, kas līderim zaudēja tikai 0,08 sekundes. Otrajā braucienā Maieram bija rupjas kļūdas trasē, taču nevarēja nepamanīt, ka kamanas viņam ir ļoti ātras. Pēc pirmās dienas skaits bija jāmet arī atpakaļ. Piektajā vietā esošā kanādieša Džastina Kripsa četrinieks no Ķibermaņa ekipāžas atpalika tikai 0,03 sekundes, un arī Kripsam otrajā braucienā bija padaudz kļūdu.
Oskaram Melbārdim abi braucieni bija stabilāki, taču viņa četrinieks pirmajā dienā jau startā no Ķibermaņa ekipāžas atpalika vienu sekundes desmitdaļu. Melbārža četrinieks pēc pirmās dienas bija 6. vietā, no bronzas pozīcijas atpaliekot 0,47 sekundes, ko atgūt varēja ne tikai ar paša izciliem braucieniem. Bija jācer, ka kļūdīsies konkurenti.
Bronzas medaļas liktenis lielā mērā izšķīrās trešajā braucienā, kurā Lohnera četrinieks pārsvaru pār Ķibermaņa ekipāžu palielināja no 0,11 uz 0,24 sekundēm.
''Ja reiz šeit ir cīņa par simtdaļām, tad 0,24 sekundes, protams, ir daudz,'' Prūsis atzina, ka tikai ļoti veiksmīgas apstākļu sakritības gadījumā Ķibermaņa četrinieks vēl var pacelties uz trešo pozīcija. ''Nesanāca jau tās pašas vietas, kuras pirmajā braucienā,'' pēc Sanda teiktā, trešais brauciens vairāk līdzinājies pirmajam, nevis labi veiktajam otrajam.
Ceturtajā braucienā brīnumi nenotika. Ķibermanis ar labu braucienu uzrādīja 3. rezultātu, par 0,08 sekundēm apsteidzot Lohneru, taču summā nieka 0,16 sekunžu pārsvaru saglabāja vācietis. Melbārdim viena kļūda pēc 14. virāžas liedza iekļūt sešniekā, jo divas augstāk esošās ekipāžas summā bija priekšā tikai par 0,05 sekundēm.