Spraigas cīņas bija vērojamas jau pirmajā sacensību dienā, bet otrā diena pārsteidza nevienu vien motokrosa lietpratēju. MX1 klases pirmajā braucienā, kas tika aizvadīts salīdzinoši sausā trasē, pagāja itāļa Antonio Kairolī ēnā – pēc starta viņš burtiski aizlidoja pretī savai iespējai atgūt Zviedrijas GP zaudēto čempionāta līdera statusu. To pašu var teikt arī par viņa komandas biedru, beļģi Kenu Dedīkeru, kurš no piektās vietas pakāpās līdz otrajai, trešajā vietā atstājot portugāli Rui Gonsalvesu. Neveiksmīgs šis brauciens izvērtās Kairolī sīvākajam konkurentam Klementam Dezālam – viņš brauciena laikā piedzīvoja divus kritienus un no trīspadsmitās pozīcijas spēja pakāpties tikai līdz septītajai.
Otrais brauciens notika jau krietni slapjākā trasē, taču par to sevišķi nesatraucās Kairolī. Pēc starta viņš atkal izvirzījās vadībā, taču ceturtajā aplī uz viena no tramplīniem viņš pieļāva smagu kļūdu, kas maksāja ne tikai kritienu tiešā nozīmē, bet arī kritienu uz piekto pozīciju. Šo situāciju izmantoja beļģis Kevins Streiboss, kurš uzņēmās līdera lomu un to noturēja līdz finišam. Līdz ar to izcīnot pirmo uzvaru pēc piecu gadu pārtraukuma. Kairolī atlikušajos apļos spēja atgūt četras pozīcijas un finišēja otrajā vietā, aiz sevis atstājot Dedīkeru. Beļģis Dezāls četrus apļus pavadīja otrajā pozīcija, taču arī pieļāva kļūdu un spēja finišēt tūlīt aiz godalgotajā vietām. Abu braucienu summā par Latvijas GP uzvarētāju tika kronēts Antonio Kairolī, otrais – Kens Dedīkers, trešais – Kevins Streiboss. Pēc Latvijas GP Kairolī ir atguvis līdera statusu čempionātā un viņš šobrīd par 12 punktiem apsteidz Klementu Dezālu.
Pēc Toma Macuka nopietnā kritiena pirmajā dienā, MX1 klasē Latviju pārstāvēja vairs tikai Augusts Justs un Dāvis Līvs. Abos braucienos viņi finišēja attiecīgi 19. un 20. vietā, kas Latvijas GP kopvērtējumā tiem ļāva ieņemt 19. un 22. vietu.
Vēl aizraujošāka cīņa bija vērojama abos MX2 klases braucienos. Pēc pirmā brauciena starta līderis bija spānis Hosē Butrons, taču astotajā aplī notika lielās pārmaiņas – spānis kļūdījās, čempionāta līderis Džefrijs Herlings nespēja pārņemt vadību, jo viņu apsteidza beļģis Džoels Roelans, kurš pēc izvirzīšanās līderpozīcijā spēja to noturēt līdz finišam. Otrajā vietā finišēja Herlings, bet trešajā – Džeremijs Vanhorebeks.
Otro MX2 klases sacīkšu braucienu var nosaukt par dubļu cīņām, jo pirms šī brauciena starta Ķegumā nolija ļoti stiprs lietus, kā rezultātā trase pārvērtās par dubļu jūru. Jau pirms starta bija skaidrs, ka šis būs viens no sezonas interesantākajiem braucieniem. Kā izrādās dubļi ir Džeremija Vanhorebeka stihija. Viņš, lai arī bez liela pārsvara, bija līderis no starta līdz finišam. Savukārt viņam aiz muguras asa cīņa notika starp četriem motosportistiem – Jordi Tiksieru, Džefriju Herlingu, Maksu Anstiju un Džoelu Roelanu. Sākotnēji dominēja Tiksiers, vēlāk – Herlings, taču četrus apļus pirms finiša viņa mocis sāka zaudēt ātrumu un beigās apstājās pavisam. Tādējādi otro vietu izcīnīja Roelans, trešo Tiksiers. Abu braucienu summā pie Latvijas GP uzvaras tika Roelans, kas ir viņa otrā uzvara karjerā.
Latvijas GP sevišķi nepaveicās čempionāta vicelīderim Tomijam Serlam – pirmajā braucienā neizturēja viņa motocikla dzinējs, savukārt otrajā viņš piedzīvoja kritienu, kura rezultātā saplīsa viņa motocikla aizmugurējā riepa. Tādējādi anglis Ķegumā neieguva nevienu ieskaites punktu, kas viņu vēl tālāk atgrūda no iespējas cīnīties par čempiona titulu.
Vienīgais latvietis MX2 klasē – Dāvis Ivanovs – izcīnīja 19. un 16. vietu, kas ir labākais viņa sniegums šosezon.
Latvijas GP otrajā dienā tika dots starts arī EMX250 kases otrajam braucienam. Tas faktiski daudz neatšķīrās no pirmā brauciena, jo līderi finišēja tieši tādā pašā secībā kā dienu iepriekš – čempionāta līderis Mels Pakoks, dānis Stefanu Kjeru Olsenu un nīderlandietis Maiks Krass.
Viens no nozīmīgākajiem sporta pasākumiem Latvijā - MX1 Latvijas Grand Prix notika, pateicoties Latvijas Republikas valdības atbalstam, kas ir finansēja GP licences iegādi.