Šajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē Rīgā norisināsies pasaules čempionāta rallijkrosa desmitais posms, Latvijai šāda līmeņa sacensības uzņemot otro gadu pēc kārtas.
"Viena no svarīgākajām lietām, kur jāpiestrādā, ir starts. Sausā laikā ar startu viss ir kārtībā, bet Rīgā nedēļas nogalē sola lietu. Pirms tam gatavosim auto lietus apstākļiem, lai uzlabotu startu. Ja neesi pirmais pirmajā pagriezienā, tad turpinājumā ļoti grūti cīnīties par augstām vietām. To līdz šim esmu darījis, bet tomēr starts nedaudz pieviļ," sarunā ar žurnālistiem stāstīja Baumanis.
Jūlijā vairākas pasaules čempionāta komandas Biķernieku trasē aizvadīja testus, taču Baumaņa pārstāvētā STARD vienība nebija starp testu dalībniecēm.
"Visas rūpnīcas komandas šajā trasē jau aizvadījušas testus. Peugeot, Volkswagen un Audi te pabija jau vairākas dienas. Mans pluss ir tas, ka šeit ir daudz atbalstītāju, kuri dod lielāku dzinuli un pievieno vēl pāris zirgspēkus," uzsvēra Baumanis.
Gatavojoties šī gada sacensībām, ir nedaudz izmainīta trase. Pērn braucēji nebija sajūsmā par asu pirmo līkumu, taču īpaši iecienīts bija tramplīns.
"Lielāka odziņa bija tā, ka tramplīnam nevarēja iet pāri ar pilnu jaudu. Tur jāpiedomā un var atrast laiku, ko iegūt pret citām komandām. Tramplīns bija tā odziņa, kas parūpējās par patīkamiem brīžiem gan braucējiem, gan skatītājiem, padarot trasi nedaudz interesantāku. Par izmaiņām trasē daudz nezinu, bet runā, ka pirmais pagrieziens ir nedaudz citādāks. Pērn pirmais pagrieziens bija nedaudz cūcisks, tieši tā to varētu nosaukt. Mašīnas brauc un uzreiz atduras pret 90 grādu līkumu, kam uzreiz seko straujš labais pagrieziens. Bez kontaktiem nevarēja iztikt, komandas biedrs [Timurs Timerzjanovs] ieslīdēja riepās, aiz kurām bija betons, un sabojāja mašīnu. Ceru, ka līkums izmainīts, varbūt nedaudz platāks, kā arī ne tika ass otrais pagrieziens. Tad jau visiem patiks," stāstīja Baumanis.
Starpsezonā Baumanis pievienojās Manfrēda Štols vadītajai STARD vienībai. Austrietis Štols karjeras laikā startējis pasaules čempionātos rallijā un rallijkrosā.
"Nevienā brīdī nav bijuši pārmetumi vai uzslavas no viņa puses, vienīgi dažreiz iesaka, ka vajadzēt darīt ko citādāk. Inženieri gan šad tad pasaka kādu sliktāku vārdu, ja bijusi kāda rupja kļūda vai nepareizi izspēlēta taktika. Tajā pašā laikā no viņiem esmu saņēmis uzslavas par to, ko paveicu trasē. Viņi zina, ka rūpnīcas komandām mašīnas ir daudz attīstītākas nekā mūsējās, un saprot, cik grūti ar tādu mašīnu uzrādīt rezultātus, kādi man ir šobrīd," skaidroja Baumanis.
Komandām ar rūpnīcu atbalstu ir plašākas iespējas testēt savas automašīnas.
"Visas rūpnīcu komandas aizvadījušas vairākas testus, Volkswagen bijuši padsmit testi vairākās trasēs. Turpretī mums ir pavisam vienkārši. Esam aizvadījuši 40 apļus divās dienās divās dažādās trasēs. Tas arī viss, ko šogad esmu braucis ārpus sacensībām ar SuperCar mašīnu. Šosezon sacensību laikā mēģinām daudz un dažādas lietas, ko citi neatļaujas darīt. Mums ir tāda situācija, ka citādāk nevaram. Protams, ir arī finansiālie līdzekļi - rūpnīca ar saviem inženieriem var attīstīt tehniskās nianses. Piemēram, rūpnīcas komandas aizvada vairākus testus, lai tikai uzlabotu startu. Tāpat amortizatori, motori un viss pārējais viņiem ir pāris pakāpienus augstāk nekā mums," stāstīja Baumanis.
Pasaules čempionāta kopvērtējumā trīs posmus pirms sezonas beigām līderis ar 241 punkti ir zviedrs Jūhans Kristofešsons, kurš jau šajā nedēļas nogalē var nodrošināt čempiona titulu, bet otrais ar 195 punktiem ir norvēģis Peters Sūlbergs. Baumanis ar 66 punktiem ir 13.vietā, bet turpat aiz viņa seko EKS vienības braucējs Reinis NItišs, kurš ticis pie 55 punktiem.
Sestdien notiks pasaules čempionāta kvalifikācijas pirmās divas kārtas, bet vēl divi braucieni norisināsies arī svētdien, kad tiks aizvadīti arī pusfināli un fināls.
Pērn Rīgā notikušajā etapā uzvaru guva leģendārais francūzis Sebastjans Lēbs.