"Sievietes, kurām izdosies "iegūt" labākos futbola gēnus, tādējādi nodrošinās veiksmi Krievijas izlasei nākamajās paaudzēs," mudinājusi reklāma, solot sievietēm, kuras tiks pie kopīga bērna ar kādu futbolistu no Pasaules kausā spēlējošām komandām, naudas prēmiju trīs miljonu rubļu apmērā (aptuveni 40 tūkstoši eiro) un bezmaksas Whopper burgerus neierobežotā daudzumā.
Reklāmas kampaņa izraisījusi sašutumu sieviešu tiesību aizstāvju kopienās, kā arī citās sabiedrības grupās. "Šis ir spilgts piemērs tam, kā mūsu sabiedrībā uztver sievietes," saziņas lietotnē Telegram pausts kādā feministu domubiedru grupā.
Sieviešu tiesību aktīviste Aļona Popova raidorganizācijai BBC norādīja, ka Krievijas sabiedrībā sieviešu lomas devalvēšana ir norma: "Ja vīrieši no katra stūra sauc, ka sieviete ir tik vien kā ķermenis, objekts, un meklē attaisnojumus seksuālai vardarbībai, vaino vardarbības upurus, tad sievietes ar laiku arī sāk uztvert to kā normu."
Popova kā nesenu piemēru minēja gadījumu, kur augsta ranga parlamentārieti Leonīdu Slucki apsūdzēja seksuālā vardarbībā. Par spīti sabiedrības sašutumam, viņš posteni parlamentā saglabāja, un parlamentārā Ētikas komisija viņu attaisnoja visās pret viņu vērstajās apsūdzībās.
Arī prokremliskie Krievijas mediji Pasaules kausa finālturnīra laikā mēdz Krievijas sievietes atainot kā "mednieces", kas dodas uz turnīra norises pilsētām, lai mēģinātu "nocopēt" kādu ārzemju futbola līdzjutēju. Tādos medijos kā, piemēram, Moskovskij Komsomoļec manāmas publikācijas ar virsrakstiem Mīlas viltības: Krievu daiļavas "copē" ārvalstu fanus un līdzīgiem.
Pēc sašutuma, ko izraisīja Burger King reklāmas kampaņa, kuras attēls bija ievietots arī populārajā sociālajā tīklā Vkontakte, uzņēmums atvainojies, bet attēls dzēsts.
hmmm