NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra rīkotajā konferencē pētnieki atklāja, ka katrai provincei ir sava pārvaldības struktūra ar mediju departamentu - Sīrijā ir astoņi dažādi reģionālie mediji, Irākā deviņi, Lībijā trīs, kā arī vairāk nekā desmit dažādi mediji raida un izplata informāciju no citām pasaules valstīm. Kā secinājis pētnieks, katram no tiem arī ir savs logo un simbolika, lai būtu viegli saprast, no kura reģiona nāk informācija.
Šie reģionālie mediji ir mobili un, iespējams, tikai ar vienu vai dažiem darbiniekiem, kuri regulāri pārvietojas, lai šie mediju centri netiktu iznīcināti.
"Daesh komunicē vairāk kā divdesmit dažādās pasaules valodās," secinājusi pētniece Sanda Svetoka.
Kā noskaidrots ilgstošos pētījumos, teroristi mikroblologšanas vietni Twitter.com izmanto, kā "lietussarga mediju platformu, kas savieno dažādus mediju avotus vienā, ērti pārlūkojamā informācijas indeksā". Tāpat aktīvi tiek izmantotas dažādas personīgās komunikācijas aplikācijas un vietnes - WhatsApp, SnapChat un citas.
Islāma valsts sociālo mediju eksperti izmanto "inovatīvi atklātas platformas ievainojamības, lai izvairītos no viņu kontu izdzēšanas". Viņi ap sevi ir sapulcējuši spēcīgu sekotāju pulku, kas ļauj efektīvi izmantot sociālo mediju platformas. Ir izveidoti sociālo mediju digitālie tīkli, kas efektīvi izmanto mazas kopienas, lai izplatītu informāciju pēc iespējas plašāk.
Teroristi darbojas ar četriem galvenajiem mērķiem - atbalstīt teroristiskos un radikālos centienus, apvienot radikāļus, iebiedēt visus, kuri neatbilst teroristu principiem, un informēt savus sekotājus, atklāja pētnieki.